Даҳ шубҳа ва шаҳодати

ФотимаБо таваҷҷӯҳ ба
маросимибошукӯҳи азодории
ҳазратиФотимаи Заҳро
(саломуллоҳиалайҳо) дар соли
ҷорӣ, иддае азтафриқаафканони
ваҳҳобӣшабномаеро дар баръзе
азустонҳои марзии кишвар
тавзеъкарданд, ки дар он
шубаҳотеропиромуни шаҳодати
ҳазратиЗаҳро (саломуллоҳи
алайҳо)матраҳ шуда буд ва дар
поённавишта шуда буд:
(тақлиди кӯр-кӯронаро
бигузоред ва батаблиғоти
тоҷирони бозоримазоҳибу
таассуб таваҷҷӯҳнакунед,
худатон ба майдонитаҳқиқ дар
оед ва ҳаққро аз ботилташхис
диҳед”. Бо таваҷҷӯҳ батасмимҳои
мутааддид тасмимгирифта шуд
барои рӯшаниизеҳнҳои
муслимин ҷавобимухтасаре дар
ихтиёри умумқарор гирад.Суоли
якум: Чаро ҳазрати Алӣ(а) дар он
саҳна ҳеҷ вокунишеаз худ
нишон надод?Ҷавоб:Аввалан:
Имом Алӣ (алайҳисалом) дар
қадами нахуст аз худвокунеш
нишон дод; ҳамонтавреки Олусӣ
муфассири машҳуриаҳли суннат
дар ин бораменависад: “Умар бо
ғилофишамшер ба паҳлуи
муборакаиФотима ва бо тозиёна
ба бозӯиҳазрат зад. Фотима,
фарёд зад: Эйпадарҷон!! Алӣ
(алайҳи салом)ногаҳон аз ҷо
бархосту гиребониУмарро
гирифту бар замин зад вабар
бинию гарданаш
кӯбид”(Тафсири Олусӣ, ҷ.3,
саҳ.124).Нақли ин қазия
тавассути Олусӣ баҳар нияте ки
бошад нишонгариин аст, ки
вокунеши Алӣ (алайҳисалом)
дар манобеъи мӯътабаришиа дар
қарни аввал ва дуввумишиа
вуҷуд дошта аст.Дуввуман: Бар
фарзи инкивокунеше нишон
надодааст, боҳамон далеле
будааст, киПайғамбари Ислом
(саломуллоҳиалайҳи ва олиҳ)
дар МаккаиМукаррама дар
қиболи шиканҷаисаҳоба ва ҳатто
қатли Сумайямодари Аммори
Ёсир вокунешнишон
надод.Севвуман: Вақте ёрони
РасулиХудо ба хонаи Усмон
рехтанд вамутаарризи ҳамсари ӯ
шуда ваҳатто дасти ӯро бо
шамшер қатъкарданд, Усмон ҳеҷ
вокунеше азхуд нишон
надод.Суоли дуввум: Чаро баъд
азшаҳодати ҳамсари худ
ФотимаиЗаҳро (с) интиқоми
Ӯронагирифт ё ба фикри
интиқомнабуд?Ҷавоб:Аввалан:
Ба ҳамон далеле киПайғамбари
Акрам (саллаллоҳуалайҳи ва
олиҳи ва саллам) азкасоне ки
қасди терори онҳазратро
доштанд интиқомнагирифт. Бо
инки тибқи нақлиСаҳеҳ
Муслим:« ﻣﻨﻬﻢ ﺣﺮﺏ ﻟﻠﻪ ﻭﻟﺮﺳﻮﻟﻪ
ﺍﻟﺪﻧﻴﺎ ﻭﻳﻮﻡ ﻳﻘﻮﻡ ﺍﻻﺷﻬﺎﺩﺍﺛﻨﻰ ﻋﺸﺮ
ﻓﻲ ﺍﻟﺤﻴﺎﺓ »“Дувоздаҳ нафари
онон муҳорибиХудо ва
Пайғамбар дар дунёвуохират
буданд” (Саҳеҳ Муслим,ҷ.8,
саҳ.123), Пайғамбари гиромӣ
(саллаллоҳу алайҳи ва олиҳи
васаллам) дар ҷавоби Ҳузайфа
ваАммор, ки тақозои
қатлитерористҳоро карданд,
фармуд: ﺍﻟﻨﺎﺱ ﺃﻥّ ﻣﺤﻤﺪﺍً ﻳﻘﺘﻞ
ﺃﺻﺤﺎﺑﻪﺃﻛﺮﻩ ﺃﻥ ﻳﺘﺤﺪّﺙ“Ба салоҳ
нест, ки шоеъ кунанд,ки
Пайғамбар асҳоби худро
баҷурми терурист будан
мекушад”(Тафсири Ибни Касир,
ҷ.2, саҳ.323).Дуввуман:
Пайғамбари Исломбаъд аз Фатҳи
Макка, аз ваҳшӣқотили ҳазрати
Ҳамза интиқомнагирифт, Алӣ
(алайҳи салом) низаз суннати
Пайғамбари Ислом(саллаллоҳу
алайҳи ва олиҳи васаллам)
пайравӣ кард.Суоли севвум:
Чаро бо қотилонидухтари Расули
Худо (с) миёнаихубе дошт?
Ҷавоб:Ҳазрати Алӣ (алайҳи
салом) натанҳо бо қотилони
Фотима(саломуллоҳи алайҳо)
миёнаихубе надошт, балки Алӣ
(алайҳисалом) намехост чеҳраи
Умарробибинад:َ َﺮَﺍﻫِﻴَﺔً ﻟِﻤَﺤْﻀَﺮِ ﻋُﻤَﺮ
ﻛ“...аз дидани чеҳраи Умар
кароҳатдошт” (Саҳеҳ Бухорӣ)
ваҳамчунин Абӯбакрро
истибдодгармедонист:ِﺑِﺎﻷَﻣْﺮ
ﻭَﻟَﻜِﻨَّﻚَ ﺍﺳْﺘَﺒْﺪَﺩْﺕَ ﻋَﻠَﻴْﻨَﺎ “Ва лекин ту
Абӯбакр, дар ҳаққимо зулму
истибдод раводоштӣ” (Саҳеҳ
Бухорӣ, ҷ.5, саҳ.82,ҳадиси
4240).Суоли чаҳорум: Чаро
ҳамвора азУмар таърифу тамҷид
мекард?Ҷавоб:Аввалан: Он чи ки
ба ҳазрати Алӣ(алайҳи салом)
нисбат медиҳанд,ки дар хутбаи
228 Наҳҷул балоғааз Умар
таъриф кардааст, дурустнест ва
номе аз Умар дар хутбанест,
балки Субҳии Солеҳ азуламои
аҳли суннат мегӯяд:“Мурод яке
аз асҳоби ҳазрати Алӣ(алайҳи
салом) аст” (Наҳҷулбалоға, Субҳӣ
Солеҳ, хутбаи
228,саҳ.350).Дуввуман: Алӣ
(алайҳи салом)дар хутбаи
севвуми Наҳҷулбалоға Умарро
маҷмӯае азхушунат, сахтгирӣ,
иштибоҳ вапузишталабӣ
медонаду мегӯяд:“Савганд ба
Худо мардум дарҳукумати
дуввумӣ дар нороҳатӣва ранҷи
муҳиме гирифтор омадабуданд
ва дучори дурӯиҳовуэътирозҳо
шуданд, ва ман дар инмуддати
тӯлонии меҳнатзо ваазобовар
чорае ҷуз
шакибоӣнадоштам.Дуввуман:
Бино бар нақли СаҳеҳМуслим
назари Имом Алӣ (алайҳисалом)
дар бораи Абӯбакр ваУмар ин
буд, ки онон дурӯғгӯ,гуноҳкор,
ҳилагар ва хиёнаткорбуданд
(Саҳеҳ Муслим, ҷ.5, саҳ.52,ҳадиси
4468).Суоли панҷум: Чаро
ҳазрати Алӣҳатто дар айёми
хилофат ваҳукумати худ ҳеҷгоҳ
азшаҳодати ҳамсари
худтавассути Умар ёде накард?
Ҷавоб:Аввалан: Дар хутбаи 203
Наҳҷулбалоға омадааст, ки Алӣ
(алайҳисалом) ҳангоми дафни
ҳазратиЗаҳро (саломуллоҳи
алайҳо)фармуд: ﻟَﻴْﻠِﻲ ﻓَﻤُﺴَﻬَّﺪ
ﺃَﻣَّﺎ ﺣُﺰْﻧِﻲ ﻓَﺴَﺮْﻣَﺪٌ ﻭَ ﺃَﻣَّﺎ“Аз ин ба
баъд андӯҳи манҷовидона ва
шабҳоямшабзиндадорӣ аст, то он
рӯз киназди Худо
биравам”.Дуввуман: Алӣ (алайҳи
салом)дар даврони ҳукуматаш
наздиСулайм бин Қайс аз
шаҳодатиҳазрати Заҳро ёд карду
фармуд:“Фотима (саломуллоҳи
алайҳо) аздунё рафт дар ҳоле ки
асаритозиёна дар бозуяш
монандибозубанд боқӣ монда
буд”(Китоби Сулайм бин Қайс,
саҳ.674).Севвуман: Ибни Аббос
мегӯяд:Алӣ (алайҳи салом) дар
ҷангиСиффайн аз китобе ки ба
имлоиПайғамбар ва ба хати
худаш будбароям хонд, ки
чигуна ҳазратиЗаҳро
(саломуллоҳи алайҳо)шаҳид
мешавад (Китоби Сулаймбин
Қайс Алҳилолӣ, саҳ.915).Суоли
шашум: Чаро ҳазрати Алӣ(а) се
тан аз фарзандони хешроба
номҳои Абӯбакр, Умар ваУсмон
номгузорӣ кард?Ҷавоб:Аввалан:
Ин номҳо он замонмарсум буд.
Ибни ҲаҷариАсқалонӣ дар
китоби Алисобаноми 21 нафарро
меоварад, киноми онҳо Умар ва
26 нафарУсмон ва се нафар
Абӯбакрбудааст.Дуввуман: Номи
бархе азфарзандони Аимма
(алайҳимсалом) Язид бин Ҳотам,
Язид бинАбдулмалик, Язид бин
Умар бинТалҳа ва... оё онҳо ба
хотириалоқа ба Язид ибни
Муовия буд?Севвуман: Абӯбакр
ки кунияияке аз фарзандони
Алӣ (алайҳисалом) ҳаст ва номи
ӯ Муҳаммадбудааст (Алтанбиҳу
вал ишроф,саҳ.297;. Ал иршод,
ҷ.1, саҳ.354).Ва ҳазрат ба хотири
алоқаи худ баУсмон бин Мазъун,
номифарзандашро Усмон гузошт
(Мақотилул толибин, саҳ.55
ваТақрибул маориф, саҳ.294).Ва
Умар ибнил Хаттоб ба
далелихушунати зотие ки дошт,
номифарзанди Алӣ (алайҳи
салом)-роҳамноми худ қарор
дод: ﺳﻤّﻰ ﺍﻟﺨﻄﺎﺏ ﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﻭﻛﺎﻥ
ﻋﻠﻲّ ﺑﺈﺳﻤﻪﺑﻦ ﻋﻤﺮ“Умар номи
фарзанди Алиро баноми худаш
гузошт” (Ансобулашроф, ҷ.1,
саҳ.192;. таҳзибултаҳзиб, ҷ.7,
саҳ.427).Ҳамчунин номи теъдоде
азмусалмононро низ тағйир дод
(Усдул ғоба, ҷ.3, саҳ.284;.
Табақот,ҷ.6, саҳ.76;, Ал исоба, ҷ.5,
саҳ.472).Чаҳоруман: Агар
номгузорӣнишонаи робитаи хуб
ҳаст, чарохулафо ҳеҷ кадом аз
фарзандонихудро Алӣ, Ҳасан ва
Ҳусейн(алайҳи салом)
номгузорӣнакарданд.Суоли
ҳафтум: Ростӣ чароҳазрати Алӣ
духтари худ баноми
Уммукулсумро аз ҳамонҳамсари
шаҳидаш ба дунёомада будро
ба никоҳи қотилиҳамсари худ
даровард?Ҷавоб:Аввалан: Вақте
Алӣ (алайҳисалом) аз додани
духтараш баУмар мухолифат
кард, Умар баАббос амми
Пайғамбар гуфт агарАлӣ ба ман
духтар надиҳад дунафарро
водор мекунам, ки бадурӯғ
шаҳодат диҳанд, ки Алӣдуздӣ
карда ва дасташро қатъмекунам
(Кофӣ, ҷ.5, саҳ.346).Дуввуман:
Ҳайсамӣ аз уламоибузурги аҳли
суннат навишта аст:Дар баробари
эътирози Ақил ба иниздивоҷ, Алӣ
(алайҳи салом)хитоб ба Аббос
фармуд: ﻋﻤﺮ ﺃﺣﺮﺟﺘﻪ ﺍﻟﻲ ﻣﺎﺗﺮﻱ
ﺩﺭﺓ“Хушунати Умар боиси ин
коре кимебинӣ, шуд” (Маҷмауз
завоид,ҷ.4, саҳ.272;. Мӯъҷами
кабир, ҷ.3,саҳ.45).Севвуман:
Уламои аҳли суннатнавиштаанд:
“Умар ибни Хаттобқабл аз
издивоҷ бо Уммукулсум,соқи
пояшро ламс мекунад ва ӯродар
бағал гирифту бӯсид
ваУммукулсум аз ин кори
зиштасабонӣ шуду ба вай гуфт:
Агарту халифа набудӣ
дамоғатромешикастам ва
чашматро кӯрмекардам” (Ал
исоба, Ибни Ҳаҷар,ҷ.8, саҳ.464;.
Сияру аъломиннубало, ҷ.3,
саз.501;. ТорихиБағдод, ҷ.6,
саҳ.180).Агар ин қазия дуруст
бошад боядтарафдорони халифа
ҷавобдиҳанд, ки оё дуруст аст,
киҳокими исломӣ ки бояд
ҳофизиномуси миллат бошад,
худаш бономуси мардум
инчунин кунад?Сибт ибни Ҷавзӣ
аз уламои аҳлисуннат
мегӯяд: ﻭﺍﻟﻠﻪ، ﺛﻢّ ﺑﺈﺟﻤﺎﻉ ﺍﻟﻤﺴﻠﻤﻴﻦ
ﺍﻷﺟﻨﺒﻴّﺔ ﻓﻜﻴﻒ ﻳﻨﺴﺐ ﻋﻤﺮﻭﻫﺬﺍ ﻗﺒﻴﺢ
ﺇﻟﻰ ﻫﺬﺍ ؟ﻻﻳﺠﻮﺯ ﻟﻤﺲ “Ба Худо
савганд ин коре ки азУмар нақл
мекунанд қабиҳ аст,даст задан ба
духтари номаҳрамҳаром
аст...” (Тазкиратл хавосилумма,
саҳ.321).Суоли ҳаштум: Чаро
ҳазратиИмом Ҳасан ва Имом
Ҳусейн (а)модомул умр аз
шаҳодатимодарашон тавассути
Умар ёденакарданд? Дар ҳеҷ як
азманобеи шиа ва суннӣ дар
инбора матлабе вуҷуд
надорад.Ҷавоб:Аввалан: Имом
Ҳасан (алайҳисалом) дар
мунозирае ки боМуовия ва дору
дастааш дошт,хитоб ба Муғайра
бин Шуъбафармуд: “Ту ҳамоне
ҳастӣ киФотима духтари гиромии
РасулиХудо (саллаллоҳу алайҳи
ваолиҳи ва саллам)-ро задӣ, то
онҷоки хунолуд шуду фарзанде
кидар раҳим дошт сиқт
кард” (Алэҳтиҷоҷи Табарсӣ, ҷ.1,
саҳ.278).Дуввуман: Имом Ҳусейн
(алайҳисалом) нақл мекунад, ки
ИмомАлӣ (алайҳи салом) дар
ҳангомидафни Фотимаи Заҳро
(саломуллоҳи алайҳо)
фармуд:“Бар ин мусибати бузург
ҳамчунмодаре ки фарзанд аз
даст додаменолам. Ё расулаллоҳ!
Дармаҳзари Худованд
духтаратмахфиёна ба хок
супорида шуд,ҳаққашро ба зур
гирифтанд ваошкоро аз ирси
худ маҳрум гаштва ҳол он ки
ҳануз аз реҳлати тудере напоида
ва ёди ту фаромӯшнагашта
аст” (Алкофӣ, ҷ.1,саҳ.458;.
Аламолӣ,
Муфид,саҳ.282).Севвуман: Оё дар
асре ки Умарибни Хаттоб ба
баҳонаи ҷилавгирӣаз гиря бар
маййити тозагузашташабона ва
бидуни иҷоза воридихонаи
мардум мешавад вазанҳоро
кутак зада ва ҳиҷобро азсари
онҳо мебардорад,
метавонмаҷлиси азодорӣ барпо
кард?(Алмусаннаф, Абдулраззоқ,
ҷ.3,саҳ.557).Суоли нуҳум: Чаро
мардумиМадина дар қиболи
қатлидухтари Пайғамбар (с)
сукуткард, ҳеҷ иқдоме
накарданд?Ҷавоб:Аввалан: Оё
амали мардумиМадина мелоки
ҳаққоният аст ёамали Амирул
мӯъминин Алӣ(алайҳи салом)?
ПайғамбариАкрам (саллаллоҳу
алайҳи ваолиҳи ва саллам) фақат
дар ҳаққиАлӣ фармудааст:ﻋﻠﻲ
ﻋﻠﻲ ﻣﻊ ﺍﻟﺤﻖ ﻭﺍﻟﺤﻖ ﻣﻊ“Алӣ бо ҳақ
ва ҳақ бо Алӣ аст”(Торихи
Бағдод, ҷ.14, саҳ.322;.Маҷмауз
завоид, ҷ.7, саҳ.237).Дуввуман:
Магар мардумиМадина набуданд,
ки дарбаробари куштани Усмон
ватаарруз ба ҳамсари ӯ аксул
амалеаз худ нишон надоданд ва
иҷозанадоданд ҷанозаи ӯро
дарқабристони мусалмонон
дафнкунанд ва маҷбур шуданд
ӯродар қабристони яҳуд
дафнкунанд, то Муовия дар
замониҳукуматаш қабристони
яҳудро бақабристони Бақиъ
муттасил сохт(Торихи Табарӣ, ҷ.3,
саҳ.468 ва438).Суоли даҳум:
Чаро шумо точанд сол пеш аз
ҷараёнишаҳодат бехабару
фаромӯшбудед ва алъон ба
ёдатономад? Ва дар тақвимҳои
солҳоипеш нестҶавоб:Аввалан:
Ҷувайнӣ аз уламои аҳлисуннат
ва устоди мавриди
таъйидиЗаҳабӣ аз Расули Акрам
(саллаллоҳу алайҳи ва олиҳи
васаллам) қазияи ғасби
ҳаққиФотимаи Заҳро ва
шикастанипаҳлуи он ҳазрат ва
сиқтиМуҳсини Ӯ ва шаҳид
намудани онбузургворро нақл
мекунад(Фароидул симтайн, ҷ.2,
саҳ.34 ва35).Дуввуман: Ҳазрати
Алӣ (алайҳисалом) ҳангоми
дафни Фотима(саломуллоҳи
алайҳо)
фармуд: ُﻨْﺒِﺌُﻚَ ﺍﺑْﻨَﺘُﻚَ ﺑِﺘَﻈَﺎﻓُﺮِ ﺃُﻣَّﺘِﻚَ ﻋَﻠَﻰ
ﻫَﻀْﻤِﻬَﺎﻭَ ﺳَﺘ“Ба зудӣ духтарат
туро огоҳхоҳад сохт, ки уммати
ту чигунадар ситамкорӣ бар Ӯ
иҷтимоъкарданд, аз Фотима
(саломуллоҳиалайҳо) бипурс ва
аҳволиандӯҳноки моро аз Ӯ
хабар гир,ки ҳануз рӯзгоре
сипарӣ нашудава ёди ту
фаромӯш нагашта аст”(Наҳҷул
балоға, хутбаи 202).Севвуман:
Дар суоли ҳаштумсухани Имом
Ҳасану Имом Ҳусейн(алайҳи
салом) дар бораишаҳодати
ҳазрати Заҳро
нақлшуд.Чаҳоруман: Кулайнӣ аз
ИмомКозим (алайҳи салом)
нақлмекунад, ки фармуд:ٌﺻِﺪِّﻳﻘَﺔ
ﺍﻟﺴﻼﻡ )
ﺷَﻬِﻴﺪَﺓٌﺇِﻥَّ ﻓَﺎﻃِﻤَﺔَ (ﻋﻠﻴﻬﺎ ...“Фотима
сиддиқа ва шаҳида буд”(Кофӣ,
ҷ.1, саҳ.458).Панҷуман: Дар тӯли
торихҳамасола аёми Фотимия,
шиаён бамуносибати шаҳодати
ҳазратиЗаҳро маросими азодорӣ
иқомамекарданд ва баъд аз
инқилобҳам ин маросим дар
буютимароҷеъи изом ва раҳбарӣ
иқомамешавад.Шашуман: Имом
Хумайнӣ рӯзи18 исфанд 1360 ва
13 ҷимодиюлаввали 1402
фармуданд: Манвафот ва
шаҳодати бонуибузурги
Исломро бар ҳамаимуслимин ва
бар шумобародарони азизи
артишӣ, сипоҳӣва басеҷ ва бар
ҳазратиБақиятуллоҳ арвоҳуна
фидоҳтаслият арз мекунам
(Саҳифаиимом, ҷ.16,
саҳ.87).Ҳафтуман: Шаҳристонӣ аз
уламоибузурги аҳли суннат
менависад:Умар дар рӯзи байат
ба шикамиФотима (саломуллоҳи
алайҳо)зарба зад, ки мунҷар ба
сиқтшудани навзоди шикамаш
шуд.Умар дод мезад ин хонаро
бо ҳаркасе ки дар он аст ба
оташбикашед ва дар хона ба ҷуз
Алӣ,Фотима, Ҳасан ва Ҳусейн ҳеҷ
каснабуд” (Алмилал ва
алниҳал,саҳ.83).Ҳаштуман: Ибни
ТаймияиҲарронӣ қазияи ҳуҷум
ба хонаиФотимаро қабул
мекунад, вале ботаваҷҷӯҳ ба
иноде ки дорад бафикри тавҷиҳи
он мебарояд(Минҳоҷул сунна,
ҷ.4, саҳ.220).

Комментарии

  • 17 мар 2014 22:32
    Кулсуме ки шумо мегуед якум вай Кулсуми духтари Хазрати Муртузо набуд вай Кулсуми духтари абубакр  хохари оиша буд лекин дар баьзе китобхо пайравони умар барои сафед карданашон дар Ислом хадисхоеро меоранд ки гуё ин хадис аз Имомони ШИЬА
  • 17 мар 2014 22:46
    лекин олимон тасдик карданд ки инхо захифанд ва сахех нестанд