Сеҳр турларидан бўлган маълум бирнарсаларни баён қилиб беришлик ҳақидаги бобАҳмад шундай деди: “Муҳаммад ибн Жаъфарбизга шундай ҳадис айтди. Авф Ҳайён ибнАлодан бизга шундай ҳадис айтди. Қатон ибнҚобийса отасидан шундай ҳадис айтди. Упайғамбар соллаллоҳу алайҳи ва салламнингшундай деяётганларини эшитди: “Қуш (қайситомонга) учиши(га қараб фол очиш), ерга чизиқчизиш (билан фол очиш) ва шумланишликсеҳрдандир”. (Абдурразоқ (10/403), Аҳмад“Муснад” (3/477, 5/60), Ибн Саъд“Тобақот” (7/35), Абу Довуд (4/228), Насоий“Туҳфатул Ашроф” (8/275)да нақл қилинганидек“Кубро”да ривоят қилди, Ибн Ҳиббон (1426),Таҳовий “Шарҳ Маъонил Асар” (4/312), Байҳақий(8/139), Бағавий “Шарҳ ас-Сунна” (12/177)).Авф шундай деди: “Қуш учириш ( ﺍﻟﻌﻴﺎﻓﺔ ) – қуш(ўнг ёки чап ёки тўғрига) қараб учишига биноанфол очиш. Ерга чиқиқ чизиш ( ﺍﻟﻄﺮﻕ ) - ерга чизиқчизиш билан фол очишлик. Сеҳр ( ﺍﻟﺠﺒﺖ ) - Ҳасаншундай деди: “Шайтоннинг инграшидир”. Иснодияхши.Ибн Аббос розияллоҳу анҳумодан ривоят,Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам шундайдедилар: “Кимда-ким юлдузга оид илмдан бирортурни таълим олса, дарҳақиқат, сеҳрнинг биртурини таълим олибди. (Ҳар сафар юлдузга оидилми) зиёдалашса, (сеҳрнинг тури ҳам)зиёдалашиб боради”. Абу Довуд ривояти. Иснодисаҳиҳ. (Аҳмад “Муснад” (1/227-311), Абу Довуд(4/226), Ибн Можжа (2/1228), Табароний“Кабир” (11278), Байҳақий (8/138)).Насоий Абу Ҳурайра розияллоҳу анҳудан ривоятқилди: “Кимда-ким тугун тугиб сўнг унга дамсолса, дарҳақиқат, сеҳр қилибди. Кимда-кимсеҳр қилса, дарҳақиқат, ширк келтирибди. Вакимда-ким бирор нарса тақиб-(илиб, боғлаб,осиб) олса, ўша нарсага ташлаб-(топшириб)қўйилади”. (Насоий (7/112), Миззий “Таҳзиб Ал-Камал” (2/654), Мунзирий “Тарғиб” (4/32)).Ибн Масъуд розияллоҳу анҳудан ривоят,Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам шундайдедилар: “Сизларга “Адҳ” нима экани ҳақидахабар берайми? У – чақимчилик, одамларорасида гап ташувчилик қилишдир”. (Муслим(4/2012)).Иккилари Ибн Умар розияллоҳу анҳумоданривоят қилди, Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васаллам шундай дедилар: “Сўзамоллик сеҳрдир”.(Бухорий (3/374), Муслим (2/594) Аммор ибн Ёсиррозияллоҳу анҳудан ривоят қилди).Бобдаги масалалар:1) Қуш (қайси томонга) учиши(га қараб фолочиш), ерга чизиқ чизиш (билан фол очиш) вашумланишлик сеҳрдандир.2) Қуш (қайси томонга) учиши(га қараб фолочиш) ва ерга чизиқ чизиш (билан фол очиш)нингизоҳи.3) Юлдузга оид илм сеҳрнинг бир туридир.4) Тугунга дам солишлик ҳам шу жумладандир.5) Чақимчилик ҳам шу жумладандир.6) Гапга чечанликнинг баъзиси ушбу тургадахлдордир.
тавхид китоби 1 боб
25.
Сеҳр турларидан бўлган маълум бир
нарсаларни баён қилиб беришлик ҳақидаги боб
Аҳмад шундай деди: “Муҳаммад ибн Жаъфар
бизга шундай ҳадис айтди. Авф Ҳайён ибн
Алодан бизга шундай ҳадис айтди. Қатон ибн
Қобийса отасидан шундай ҳадис айтди. У
пайғамбар соллаллоҳу алайҳи ва салламнинг
шундай деяётганларини эшитди: “Қуш (қайси
томонга) учиши(га қараб фол очиш), ерга чизиқ
чизиш (билан фол очиш) ва шумланишлик
сеҳрдандир”. (Абдурразоқ (10/403), Аҳмад
“Муснад” (3/477, 5/60), Ибн Саъд
“Тобақот” (7/35), Абу Довуд (4/228), Насоий
“Туҳфатул Ашроф” (8/275)да нақл қилинганидек
“Кубро”да ривоят қилди, Ибн Ҳиббон (1426),
Таҳовий “Шарҳ Маъонил Асар” (4/312), Байҳақий
(8/139), Бағавий “Шарҳ ас-Сунна” (12/177)).
Авф шундай деди: “Қуш учириш ( ﺍﻟﻌﻴﺎﻓﺔ ) – қуш
(ўнг ёки чап ёки тўғрига) қараб учишига биноан
фол очиш. Ерга чиқиқ чизиш ( ﺍﻟﻄﺮﻕ ) - ерга чизиқ
чизиш билан фол очишлик. Сеҳр ( ﺍﻟﺠﺒﺖ ) - Ҳасан
шундай деди: “Шайтоннинг инграшидир”. Исноди
яхши.
Ибн Аббос розияллоҳу анҳумодан ривоят,
Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам шундай
дедилар: “Кимда-ким юлдузга оид илмдан бирор
турни таълим олса, дарҳақиқат, сеҳрнинг бир
турини таълим олибди. (Ҳар сафар юлдузга оид
илми) зиёдалашса, (сеҳрнинг тури ҳам)
зиёдалашиб боради”. Абу Довуд ривояти. Исноди
саҳиҳ. (Аҳмад “Муснад” (1/227-311), Абу Довуд
(4/226), Ибн Можжа (2/1228), Табароний
“Кабир” (11278), Байҳақий (8/138)).
Насоий Абу Ҳурайра розияллоҳу анҳудан ривоят
қилди: “Кимда-ким тугун тугиб сўнг унга дам
солса, дарҳақиқат, сеҳр қилибди. Кимда-ким
сеҳр қилса, дарҳақиқат, ширк келтирибди. Ва
кимда-ким бирор нарса тақиб-(илиб, боғлаб,
осиб) олса, ўша нарсага ташлаб-(топшириб)
қўйилади”. (Насоий (7/112), Миззий “Таҳзиб Ал-
Камал” (2/654), Мунзирий “Тарғиб” (4/32)).
Ибн Масъуд розияллоҳу анҳудан ривоят,
Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам шундай
дедилар: “Сизларга “Адҳ” нима экани ҳақида
хабар берайми? У – чақимчилик, одамлар
орасида гап ташувчилик қилишдир”. (Муслим
(4/2012)).
Иккилари Ибн Умар розияллоҳу анҳумодан
ривоят қилди, Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва
саллам шундай дедилар: “Сўзамоллик сеҳрдир”.
(Бухорий (3/374), Муслим (2/594) Аммор ибн Ёсир
розияллоҳу анҳудан ривоят қилди).
Бобдаги масалалар:
1) Қуш (қайси томонга) учиши(га қараб фол
очиш), ерга чизиқ чизиш (билан фол очиш) ва
шумланишлик сеҳрдандир.
2) Қуш (қайси томонга) учиши(га қараб фол
очиш) ва ерга чизиқ чизиш (билан фол очиш)нинг
изоҳи.
3) Юлдузга оид илм сеҳрнинг бир туридир.
4) Тугунга дам солишлик ҳам шу жумладандир.
5) Чақимчилик ҳам шу жумладандир.
6) Гапга чечанликнинг баъзиси ушбу турга
дахлдордир.