Чтó ýбо ли́шшее Иудéю? или́ кáя пóльза обрѣ́занiя? Мнóго, по вся́кому о́бразу: пéрвѣе бо, я́ко ввѣ́рена бы́ша и́мъ словесá Бóжiя. Чтó бо, áще не вѣ́роваша нѣ́цыи? едá ýбо невѣ́рствiе и́хъ вѣ́ру Бóжiю упраздни́тъ? Да не бýдетъ: да бýдетъ же Бóгъ и́стиненъ, вся́къ же человѣ́къ лóжь, я́коже éсть пи́сано: я́ко да оправди́шися во словесѣ́хъ твои́хъ, и побѣди́ши, внегдá суди́ти ти́. А́ще ли непра́вда на́ша Бо́жiю пра́вду составля́етъ, что́ рече́мъ, еда́ ли непра́веденъ Бо́гъ нанося́й гнѣ́въ, по человѣ́ку глаго́лю. Да не бу́детъ: поне́же ка́ко суди́ти и́мать Бо́гъ мíру? А́ще бо и́стина Бо́жiя въ мое́й лжи́ избы́точествова въ сла́ву его́, что́ еще́ и а́зъ я́ко грѣ́шникъ осужда́юся? И не я́коже ху́лимся, и я́коже глаго́лютъ нѣ́цыи на́съ глаго́лати, я́ко сотвори́мъ зла́я, да прiи́дутъ блага́я: и́хже су́дъ пра́веденъ е́сть. Чтó ýбо? преимѣ́емъ ли? Никáкоже: предукори́хомъ бо иудéи же и éллины вся́ подъ грѣхóмъ бы́ти, я́коже éсть пи́сано, я́ко нѣ́сть прáведенъ никтóже: нѣ́сть разумѣвáяй и нѣ́сть взыскáяй Бóга: вси́ уклони́шася, вкýпѣ непотрéбни бы́ша: нѣ́сть творя́й благосты́ню, нѣ́сть дáже до еди́наго. Грóбъ отвéрстъ гортáнь и́хъ, язы́ки свои́ми льщáху: я́дъ áспидовъ подъ устнáми и́хъ: и́хже уста́ кля́твы и го́рести по́лна су́ть. Ско́ры но́ги и́хъ пролiя́ти кро́вь: сокруше́нiе и озлобле́нiе на путе́хъ и́хъ, и пути́ ми́рнаго не позна́ша. Нѣ́сть стра́ха Бо́жiя предъ очи́ма и́хъ. Итак, какое преимущество быть Иудеем, или какая польза от обрезания? Великое преимущество во всех отношениях, а наипаче в том, что им вверено слово Божие. Ибо что же? если некоторые и неверны были, неверность их уничтожит ли верность Божию? Никак. Бог верен, а всякий человек лжив, как написано: Ты праведен в словах Твоих и победишь в суде Твоем. Если же наша неправда открывает правду Божию, то что скажем? не будет ли Бог несправедлив, когда изъявляет гнев? (говорю по человеческому рассуждению). Никак. Ибо иначе как Богу судить мир? Ибо, если верность Божия возвышается моею неверностью к славе Божией, за что еще меня же судить, как грешника? И не делать ли нам зло, чтобы вышло добро, как некоторые злословят нас и говорят, будто мы так учим? Праведен суд на таковых. Итак, что же? имеем ли мы преимущество? Нисколько. Ибо мы уже доказали, что как Иудеи, так и Еллины, все под грехом, как написано: нет праведного ни одного; нет разумевающего; никто не ищет Бога; все совратились с пути, до одного негодны; нет делающего добро, нет ни одного. Гортань их — открытый гроб; языком своим обманывают; яд аспидов на губах их. Уста их полны злословия и горечи. Ноги их быстры на пролитие крови; разрушение и пагуба на путях их; они не знают пути мира. Нет страха Божия перед глазами их.
Евангелие от Матфея Не пецы́теся ýбо, глагóлюще: чтó я́мы, или́ чтó пiéмъ, или́ чи́мъ одéждемся? Всѣ́хъ бо си́хъ язы́цы и́щутъ: вѣ́сть бо Отéцъ вáшъ небéсный, я́ко трéбуете си́хъ всѣ́хъ. Ищи́те же прéжде цáрствiя Бóжiя и прáвды егó, и сiя́ вся́ приложáтся вáмъ. Не пецы́теся ýбо на ýтрей, ýтренiй бо собóю печéтся: довлѣ́етъ днéви злóба егó. Или́ кто́ е́сть от ва́съ человѣ́къ, его́же а́ще воспро́ситъ сы́нъ его́ хлѣ́ба, еда́ ка́мень пода́стъ ему́? Или́ а́ще ры́бы про́ситъ, еда́ змiю́ пода́стъ ему́? А́ще у́бо вы́, лука́ви су́ще, умѣ́ете дая́нiя бла́га дая́ти ча́домъ ва́шымъ, кольми́ па́че Оте́цъ ва́шъ небе́сный да́стъ бла́га прося́щымъ у него́.
Итак не заботьтесь и не говорите: что нам есть? или что пить? или во что одеться? потому что всего этого ищут язычники, и потому что Отец ваш Небесный знает, что вы имеете нужду во всем этом. Ищите же прежде Царства Божия и правды Его, и это все приложится вам. Итак не заботьтесь о завтрашнем дне, ибо завтрашний сам будет заботиться о своем: довольно для каждого дня своей заботы. Есть ли между вами такой человек, который, когда сын его попросит у него хлеба, подал бы ему камень? и когда попросит рыбы, подал бы ему змею? Итак если вы, будучи злы, умеете даяния благие давать детям вашим, тем более Отец ваш Небесный даст блага просящим у Него.
Лекции пр.А.И.Осипова,прот.А.Ю.Ткачева.Православие
Послание к римлянам
Чтó ýбо ли́шшее Иудéю? или́ кáя пóльза обрѣ́занiя? Мнóго, по вся́кому о́бразу: пéрвѣе бо, я́ко ввѣ́рена бы́ша и́мъ словесá Бóжiя. Чтó бо, áще не вѣ́роваша нѣ́цыи? едá ýбо невѣ́рствiе и́хъ вѣ́ру Бóжiю упраздни́тъ? Да не бýдетъ: да бýдетъ же Бóгъ и́стиненъ, вся́къ же человѣ́къ лóжь, я́коже éсть пи́сано: я́ко да оправди́шися во словесѣ́хъ твои́хъ, и побѣди́ши, внегдá суди́ти ти́. А́ще ли непра́вда на́ша Бо́жiю пра́вду составля́етъ, что́ рече́мъ, еда́ ли непра́веденъ Бо́гъ нанося́й гнѣ́въ, по человѣ́ку глаго́лю. Да не бу́детъ: поне́же ка́ко суди́ти и́мать Бо́гъ мíру? А́ще бо и́стина Бо́жiя въ мое́й лжи́ избы́точествова въ сла́ву его́, что́ еще́ и а́зъ я́ко грѣ́шникъ осужда́юся? И не я́коже ху́лимся, и я́коже глаго́лютъ нѣ́цыи на́съ глаго́лати, я́ко сотвори́мъ зла́я, да прiи́дутъ блага́я: и́хже су́дъ пра́веденъ е́сть. Чтó ýбо? преимѣ́емъ ли? Никáкоже: предукори́хомъ бо иудéи же и éллины вся́ подъ грѣхóмъ бы́ти, я́коже éсть пи́сано, я́ко нѣ́сть прáведенъ никтóже: нѣ́сть разумѣвáяй и нѣ́сть взыскáяй Бóга: вси́ уклони́шася, вкýпѣ непотрéбни бы́ша: нѣ́сть творя́й благосты́ню, нѣ́сть дáже до еди́наго. Грóбъ отвéрстъ гортáнь и́хъ, язы́ки свои́ми льщáху: я́дъ áспидовъ подъ устнáми и́хъ: и́хже уста́ кля́твы и го́рести по́лна су́ть. Ско́ры но́ги и́хъ пролiя́ти кро́вь: сокруше́нiе и озлобле́нiе на путе́хъ и́хъ, и пути́ ми́рнаго не позна́ша. Нѣ́сть стра́ха Бо́жiя предъ очи́ма и́хъ.
Итак, какое преимущество быть Иудеем, или какая польза от обрезания? Великое преимущество во всех отношениях, а наипаче в том, что им вверено слово Божие. Ибо что же? если некоторые и неверны были, неверность их уничтожит ли верность Божию? Никак. Бог верен, а всякий человек лжив, как написано: Ты праведен в словах Твоих и победишь в суде Твоем. Если же наша неправда открывает правду Божию, то что скажем? не будет ли Бог несправедлив, когда изъявляет гнев? (говорю по человеческому рассуждению). Никак. Ибо иначе как Богу судить мир? Ибо, если верность Божия возвышается моею неверностью к славе Божией, за что еще меня же судить, как грешника? И не делать ли нам зло, чтобы вышло добро, как некоторые злословят нас и говорят, будто мы так учим? Праведен суд на таковых. Итак, что же? имеем ли мы преимущество? Нисколько. Ибо мы уже доказали, что как Иудеи, так и Еллины, все под грехом, как написано: нет праведного ни одного; нет разумевающего; никто не ищет Бога; все совратились с пути, до одного негодны; нет делающего добро, нет ни одного. Гортань их — открытый гроб; языком своим обманывают; яд аспидов на губах их. Уста их полны злословия и горечи. Ноги их быстры на пролитие крови; разрушение и пагуба на путях их; они не знают пути мира. Нет страха Божия перед глазами их.
Евангелие от Матфея
Не пецы́теся ýбо, глагóлюще: чтó я́мы, или́ чтó пiéмъ, или́ чи́мъ одéждемся? Всѣ́хъ бо си́хъ язы́цы и́щутъ: вѣ́сть бо Отéцъ вáшъ небéсный, я́ко трéбуете си́хъ всѣ́хъ. Ищи́те же прéжде цáрствiя Бóжiя и прáвды егó, и сiя́ вся́ приложáтся вáмъ. Не пецы́теся ýбо на ýтрей, ýтренiй бо собóю печéтся: довлѣ́етъ днéви злóба егó. Или́ кто́ е́сть от ва́съ человѣ́къ, его́же а́ще воспро́ситъ сы́нъ его́ хлѣ́ба, еда́ ка́мень пода́стъ ему́? Или́ а́ще ры́бы про́ситъ, еда́ змiю́ пода́стъ ему́? А́ще у́бо вы́, лука́ви су́ще, умѣ́ете дая́нiя бла́га дая́ти ча́домъ ва́шымъ, кольми́ па́че Оте́цъ ва́шъ небе́сный да́стъ бла́га прося́щымъ у него́.
Итак не заботьтесь и не говорите: что нам есть? или что пить? или во что одеться? потому что всего этого ищут язычники, и потому что Отец ваш Небесный знает, что вы имеете нужду во всем этом. Ищите же прежде Царства Божия и правды Его, и это все приложится вам. Итак не заботьтесь о завтрашнем дне, ибо завтрашний сам будет заботиться о своем: довольно для каждого дня своей заботы. Есть ли между вами такой человек, который, когда сын его попросит у него хлеба, подал бы ему камень? и когда попросит рыбы, подал бы ему змею? Итак если вы, будучи злы, умеете даяния благие давать детям вашим, тем более Отец ваш Небесный даст блага просящим у Него.