ПРАВОСЛАВНЫЙ ЦЕРКОВНЫЙ КАЛЕНДАРЬ

ПОНЕДЕЛЬНИК НОВЫЙ СТИЛЬ 19 МАЯ, СТАРЫЙ СТИЛЬ 6 МАЯ

СЕДМИЦА 5-Я ПО ПАСХЕ
ПОСТА НЕТ. ГЛАС 4-Й

Память
Прав. Иова Многострадального (ок. 2000-1500 до Р.Х.)
Мчч. Илиодора, Венуста и прочих 75-и в Африке (ок. 284-305; Греч. [1])
Мчч. Варвара воина, Вакха, Каллимаха и Дионисия (ок. 362)
Свт. Фульгентия Руспийского (ок. 527-533; РПЦЗ) [2]
Прп. Венедикты Римской (546/550; Греч. [3])
Свт. Кассиана, епископа Нарнского (VI-VII)
Св. Колмана Коркского, чтеца, стихотворца (VII; Кельт. и Брит. [4])
Свт. Эдберта, епископа Линдисфарнского (698; Кельт. и Брит., Греч., РПЦЗ)
Мч. Варвара Мироточивого, бывшего разбойника (IX)
Свт. Саввы Сербского (1237; Серб.) [5]
Прп. Михея Радонежского, ученика прп. Сергия Радонежского (1385)
Прп. Серафима Домбоита (1602; Греч., Антиох., Албан., ПЦА)
Прп. Иова, игумена и чудотворца Почаевского (1651)
Мч. Варвара [6]
Мч. Василия [6]
Мчч. Данакта (Данакса), Месира и Ферина (Фириана), мечом убиенного (Греч.)
Св. Дима [6]
Мч. Димитриона, стрелами убиенного (Греч.)
Мч. Доната (Греч.)
Прпп. Илариона, Мама (Маманта) и Пахомия (Греч. [7])
Св. Иоанна Нового [6]
Собор прпп. Синаитов Сербских, Ромила Раваницкого, Романа Джюнисского, Нестора, Мартирия Рукумийского, Сисоя, Зосимы Туманского, Иова, Григория Горнякского, Григория Безмолвника, Никодима, Кирилла Печского, Даниила (Серб. [8])

Этот день в истории
В 1712 году Петр І перенёс столицу России в Санкт-Петербург.

Скончались
1385 - прп. Михей Радонежский
1402 - свт. Михаил, еп. б. Смоленский
1741 - Феофилакт (Лопатинский), архиеп. б. Тверской
1810 - Арсений (Москвин), еп. Воронежский
1878 - Александр Герасимов, свящ.
1914 - Александр Попов, прот.
1929 - Спиридон Сухинин, старец Терновский
1931 - Анатолий Мефодьев, свящ., расстрелян в Омске
2010 - Вячеслав Семкин, протод.
2011 - Феодор Правдолюбов, прот.
2011 - Виссарион (Гибилик), мон.
2012 - Евгений Сапронов, прот.

Родились
1868 - блгв. царь-страстотерпец Николай II Александрович, император Всероссийский (+ 1918)
1870 - Николай Путилин, свящ. (+ после 1920)
1871 - сщмч. Павел (Кратиров), еп. Старобельский (+ 1932)
1873 - исп. Михаил Виноградов, свящ. (+ 1932)
1877 - сщмч. Иоанн Янушев, прот. (+ 1937)
1886 - мч. Николай Смирнов, псаломщик (+ после 1937)
1897 - сщмч. Николай Прозоров, свящ. (+ 1930)
1940 - Николай Степанюк, прот. (+ 2019)
1969 - Евмений (Перистый), игум.
1973 - Алексий (Андреев), игум.

[1] "Οἱ Ἅγιοι Ἡλιόδωρος καὶ Βενοῦστος οἱ Μάρτυρες καὶ οἱ σὺν αὐτοῖς μαρτυρήσαντες", страница греческого сайта ΜΕΓΑΣ ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ (Большой месяцеслов), по кн.: Αγαθάγγελος (Χαραμαντίδης), Επ. Φαναρίου, ΜΕΓΑΣ ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ (Епископ Фанарийский Агафангел, "Синаксарь Православной Церкви"), Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος,
http://www.synaxarion.gr/gr/sid/3041/sxsaintinfo.aspx.

[2] Память перенесения мощей в Галлию ок. 714 года.

[3] "Ἡ Ὁσία Βενεδίκτη ἡ Ρωμαία", страница греческого сайта ΜΕΓΑΣ ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ (Большой месяцеслов), по кн.: Αγαθάγγελος (Χαραμαντίδης), Επ. Φαναρίου, ΜΕΓΑΣ ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ (Епископ Фанарийский Агафангел, "Синаксарь Православной Церкви"), Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος,
http://www.synaxarion.gr/gr/sid/3042/sxsaintinfo.aspx

[4] "St. Colman Mac Ui Cluasigh of Cork", страница сайта иером. Амвросия (Муни) Celtic and Old English Saints,
http://celticsaints.org/2017/0506b.html.

[5] Память перенесения мощей в 1238 году.

[6] Настольная книга священнослужителя. Том 3. - М.: Издание Московской Патриархии, 1979. - С. 279,
http://pstgu.ru/download/1183108544.tom_3.pdf: Минея. Май, ч. 1, изд. Московской Патриархии, с. 487, http://files2.regentjob.ru/minea/may1/may1487.html.

[7] "Οἱ Ὅσιοι Ἱλαρίων, Μάμας καὶ Παχώμιος", страница греческого сайта ΜΕΓΑΣ ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ (Большой месяцеслов), по кн.: Αγαθάγγελος (Χαραμαντίδης), Επ. Φαναρίου, ΜΕΓΑΣ ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ (Епископ Фанарийский Агафангел, "Синаксарь Православной Церкви"), Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος,
http://www.synaxarion.gr/gr/sid/3044/sxsaintinfo.aspx.

[8] Список Собора дополнен по календарю на англоязычной версии портала Православие.RU,
http://orthochristian.com/calendar/20170506.html, а также: "Οἱ Ὅσιοι Ρωμύλος, Ρωμανός, Νέστωρ, Σισώης, Γρηγόριος, Νικόδημος καὶ Κύριλλος οἱ Σιναΐτες" и "Ὁ Ὅσιος Ρωμύλος καὶ οἱ σὺν αὐτῷ", страницы греческого сайта ΜΕΓΑΣ ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ (Большой месяцеслов), по кн.: Αγαθάγγελος (Χαραμαντίδης), Επ. Φαναρίου, ΜΕΓΑΣ ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ (Епископ Фанарийский Агафангел, "Синаксарь Православной Церкви"), Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, http://www.synaxarion.gr/gr/sid/3269/sxsaintinfo.aspx и http://www.synaxarion.gr/gr/sid/1764/sxsaintinfo.aspx.

Чтения Священного Писания
Ряд.: Деян.12:12–17 (зач. 30). Ин.8:42–51 (зач. 32). Прав.: Гал.5:22–6:2
(зач. 213). Мф.11:27–30 (зач. 43).

Тропари, кондаки, молитвы и величания
Преполовения Пятидесятницы
Тропарь, глас 8
Преполови́вшуся пра́зднику,/ жа́ждущую ду́шу мою́ благоче́стия напо́й вода́ми,/ я́ко всем, Спа́се, возопи́л еси́:/ жа́ждай да гряде́т ко Мне и да пие́т.// Исто́чниче жи́зни на́шея, Христе́ Бо́же сла́ва Тебе́.

Перевод: На середине праздника жаждущую душу мою благочестия напои водами, ибо всем, Спаситель, Ты воззвал: «Жаждущий пусть идет ко Мне и пьет». Источник жизни (нашей), Христе Боже, слава Тебе!

Кондак, глас 4
Пра́зднику зако́нному преполовля́ющуся,/ всех Тво́рче и Влады́ко,/ к предстоя́щим глаго́лал еси́, Христе́ Бо́же:/ прииди́те и почерпи́те во́ду безсме́ртия./ Те́мже Тебе́ припа́даем, и ве́рно вопие́м:/ щедро́ты Твоя́ да́руй нам,// Ты бо еси́ Исто́чник жи́зни на́шея.

Перевод: На середине праздника законного Ты, Творец всего мира и Владыка, возглашал присутствующим, Христе Боже: «Приходите и зачерпните воды бессмертия!» Потому мы припадаем к Тебе и с верою взываем: «Даруй нам милости Твои, ибо Ты – источник жизни нашей!»

Праведному Иову Многострадальному
Тропарь, глас 1
Бога́тство ви́дев доброде́телей И́овлих,/ укра́сти ко́знствоваше пра́ведных враг,/ и, разтерза́в столп телесе́,/ сокро́вище не укра́де ду́ха,/ обре́те бо вооруже́ну непоро́чнаго ду́шу,/ мене́ же и, обнажи́в, плени́,/ предвари́в у́бо мя пре́жде конца́,// изба́ви мя льсти́ваго, Спа́се, и спаси́ мя.

Перевод: Увидев богатство добродетелей Иова, враг праведных (диавол) замыслил их похитить но, растерзав телесное основание, так и не украл сокровища духа, потому что встретил вооруженную душу праведника. Меня же (враг) раздел и обокрал, но предупреди мой конец и избавь меня, Спаситель, от лукавого и спаси меня.

Ин тропарь, глас 2
Па́мять пра́ведного Твоего́ И́ова, Го́споди, пра́зднующе,/ тем Тя мо́лим:/ изба́ви нас от наве́тов и сете́й лука́вого диа́вола// и спаси́ ду́ши на́ша, я́ко Человеколю́бец.

Перевод: Память праведного Твоего Иова, Господи, празднуя, потому Тебя молим: избавь нас от клеветы и сетей лукавого диавола и спаси души наши, как Человеколюбец.

Кондак, глас 8
Я́ко и́стинен и пра́веден, Богочести́в и непоро́чен,/ освяще́н же я́влься всесла́вне, Бо́жий уго́дниче и́стинный,/ просвети́л еси́ мир в терпе́нии твое́м, терпели́вейший и до́блейший.// Те́мже вси, Богому́дре, па́мять твою́ воспева́ем.

Перевод: Как верный и праведный, Богочестивый и непорочный, ты явился освященным, прославляемый всеми истинный угодник Божий, просветил ты мир терпением своим, терпеливейший и доблестный. Потому мы все, Богомудрый, воспеваем твою память.

Молитва
О, вели́кий пра́ведниче, И́ове Многострада́льне, чи́стым житие́м свои́м и свято́ю бли́зостию к Бо́гу просия́вый. Ты́ до Моисе́а и Христа́ на земли́ пожи́л еси́, вся́ же за́поведи Бо́жия, нося́ и́х в се́рдце свое́м, исполня́л еси́. Явле́нныя ми́ру чрез Христа́ и Его́ Святы́х апо́столов та́йны, глубо́кими свои́ми открове́нии уразуме́в, прича́стник ве́яний Ду́ха Свя́та бы́ти сподо́бился еси́. Вся́кия ко́зни диа́вольския, в по́сланных тебе́ от Го́спода особых искуше́ниих, и́стинным смире́нием свои́м препобеди́в, о́браз злострада́ния и долготерпе́ния все́й вселе́нней яви́лся еси́. Любо́вь ве́лию к Бо́гу и ко все́м лю́дем в безме́рных свои́х ско́рбех сохрани́в, чи́стым се́рдцем за гро́бом едине́ния с Го́сподем ра́достно ожида́л еси́. Ны́не же в селе́ниих пра́ведных пребыва́еши и Престо́лу Бо́жию предстои́ши. Услы́ши на́с гре́шных и непотре́бных, пред свято́ю ико́ною твое́ю предстоя́щих и усе́рдно к хода́тайству твоему́ прибега́ющих. Моли́ Человеколю́бца Бо́га, да в ве́ре кре́пцей, непоро́чней и неруши́мей на́с утверди́т, от вся́каго зла́ вра́г ви́димых и неви́димых защити́т, в ско́рбех и искуше́ниих на́м кре́пость пода́ст, в сердца́х на́ших па́мять сме́ртную при́сно сохрани́т, в долготерпе́нии и братолю́бии укрепи́т, и сподо́бит на́с на стра́шнем суде́ Христо́ве до́брый отве́т да́ти и в воскреше́нней пло́ти на́шей Триеди́наго Бо́га созерца́ти и сла́ву Ему́ со все́ми святы́ми воспева́ти во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Преподобному Михею Радонежскому
Тропарь, глас 4
И́го Госпо́дне на ра́мо взем,/ после́довал еси́ Христо́ви со учи́телем свои́м преподо́бным Се́ргием,/ с ни́мже и сподо́бился еси́ ви́дети Пресвяту́ю Богоро́дицу./ И слы́шал еси́ пресла́дкий глас Ея́,/ я́ко обеща́ся неотсту́пна бы́ти ме́ста сего́,/ но, о, преподо́бне Михе́е,// моли́ся о чту́щих святу́ю па́мять твою́.

Перевод: Иго Господа подняв на плечи (Мф.11:29-30), ты последовал за Христом с учителем своим преподобным Сергием, с ним же и удостоился видеть Пресвятую Богородицу. И слышал пресладкий голос Ее, обещавший не отступать от места этого, потому, преподобный Михей, молись о почитающих святую память твою.

Кондак, глас 8
Прииди́те, мона́шествующих собо́ри и по́стников ли́цы,/ соше́дшеся, похва́лим блаже́ннаго Михе́я,/ спо́стника преподо́бнаго Се́ргия,/ с ни́мже предстои́т Святе́й Тро́ице// и мо́лится спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: Придите собрания монашествующих и постников, сойдясь, вместе прославим блаженного Михея, постника вместе с преподобным Сергием, с ним же предстоит Святой Троице и молится о спасении наших душ.

Молитва
О, преблаже́нне и Богому́дре о́тче Михе́е! Ты и́стиннаго Па́стыря Христа́ за́поведи исполня́я, вся́ко весе́лие, е́же в ми́ре, возненави́дел еси́ и житие́ твое́ в слеза́х препровожда́л еси́, теле́сныя стра́сти до конца́ умерщвля́я и во всем после́дуя житию́ учи́теля твоего́ преподо́бнаго Се́ргия, с ни́мже и сподо́бился еси́ ви́дети Небе́сную Цари́цу, Пресвяту́ю Богоро́дицу, посеща́ющую вас и благода́тне обещава́ющую, я́ко неотсту́пна бу́дет от ме́ста сего́. О такове́й, да́нней тебе́ благода́ти, ве́дуще мы, я́ко и ны́не ку́пно с Богоно́сным а́ввою твои́м во оби́телях све́та обита́еши и Го́споду предстои́ши, смире́нно мо́лим тя, к честне́й ра́це твое́й припа́дающе: не преста́ни вку́пе с ним моля́ся о нас ко Го́споду на́шему Иису́су Христу́ и Пречи́стей Его́ Ма́тери, о е́же сохрани́ти страну́ на́шу в ми́ре и благопребыва́нии, побе́ду на враги́ дарова́ти, всем же нам во благоче́стии и чистоте́ и взаи́мной любви́ ти́хое и безмо́лвное житие́ устро́ити, от гла́да, губи́тельства, огня́, меча́, междоусо́бныя бра́ни и от вся́кия беды́ и ну́жды нас изба́вити, да, спасе́ни душе́ю же и те́лом, единоду́шно сла́вим в Тро́ице сла́вимаго Бо́га, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Преподобному Иову, игумену Почаевскому
Тропарь, глас 4
Многострада́льнаго пра́отца долготерпе́ние стяжа́в,/ Крести́телеву воздержа́нию уподобля́яся,/ Боже́ственныя же ре́вности обою́ приобща́яся,/ тех имена́ досто́йно прия́ти сподо́бился еси́/ и и́стинныя ве́ры был еси́ пропове́дник безбоя́знен:/ те́мже мона́хов мно́жества ко Христу́ приве́л еси́/ и вся лю́ди в Правосла́вии утверди́л еси́,/ И́ове преподо́бне о́тче наш,// моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: Обретя долготерпение много пострадавшего праотца, уподобляясь воздержанию Иоанна Крестителя и приобщаясь ревности по Богу обоих, ты достойно принял их имена и был безбоязненным проповедником истинной веры, потому привел множество монахов ко Христу и людей утвердил в Православии, Иов, преподобный отче наш, молись о спасении наших душ.

Кондак, глас 4
Яви́лся еси́ и́стинныя ве́ры столп,/ ева́нгельских же за́поведей ревни́тель,/ горды́ни обличе́ние,/ смире́нным же предста́тель и науче́ние:/ те́мже и ублажа́ющим тя грехо́в отпуще́ние испроси́,/ и оби́тель твою́ невреди́му сохрани́,// И́ове о́тче наш, многострада́льному подо́бный.

Перевод: Ты явился столпом истинной веры и ревнителем евангельских заповедей, обличением гордости, имеющим же смирение - заступник и учитель, потому и прославляющим тебя испроси прощение грехов, и обитель твою сохрани невредимой, Иов отче наш, подобный многострадальному (Иову).

Молитва
О, преподо́бне о́тче И́ове, и́ноков трудолю́бнаго жития́ богому́дрый наста́вниче, кро́тости и воздержа́ния, чистоты́ и целому́дрия, братолю́бия и нищелю́бия, терпе́ния и бде́ния от ра́нней ю́ности до по́здней ста́рости неутоми́мый подви́жниче, ве́ры Правосла́вныя вели́кий ревни́телю и непреобори́мый побо́рниче, земли́ Волы́нския и Га́лицкия свети́ло благосве́тлое и святы́я Поча́евския оби́тели непобеди́мый защи́тниче! При́зри о́ком благоутро́бия твоего́ на нас недосто́йных чад твои́х, к тебе́ усе́рдно по вся дни прибега́ющих и на боголюби́выя лю́ди сия́, пред твои́ми духоно́сными и многоцеле́бными моща́ми собра́вшияся и благогове́йно к тем припа́дающия, и испроси́ предста́тельством твои́м ко Всевы́шнему Влады́це им и нам вся, я́же к животу́ и благоче́стию, поле́зная и благопотре́бная: боля́щия исцели́, малоду́шныя обо́дри, скорбя́щия уте́ши, оби́димыя заступи́, немощны́я подкрепи́ и пове́рженныя до́лу возста́ви, всем вся, благода́тию от Бо́га да́нною, да́руй, по коего́ждо ну́жде и потре́бе, во спасе́ние души́ и во здра́вие те́лу. Вознеси́ уго́дниче Бо́жий всемо́щную моли́тву твою́ о Росси́йской держа́ве, да бу́дет вы́ну мир и тишина́, благоче́стие и благоде́нствие, в суда́х пра́вда и ми́лость, в сове́тах му́дрость и благо́е преспе́яние, да утвержда́ется же во благи́х челове́цех ве́рность, в злых же страх и боя́знь, во е́же преста́ти им от зла и твори́ти до́брая, да та́ко в держа́ве Росси́йстей ца́рство Христо́во расте́т и мно́жится и да просла́вится в нем Бог, ди́вный во святы́х свои́х: Ему́же еди́ному подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние Отцу́ и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

2-я Молитва
О, всесвяты́й и пресла́вный уго́дниче Бо́жий, преподо́бне о́тче наш И́ове, при́сный о нас ко Го́споду моли́твенниче и те́плый предста́телю о душа́х на́ших, к тебе́ всеумиле́нно ны́не притека́ем и, помина́юще по́двиги и чудеса́ твоя́, я́же сотвори́л еси́ и твори́ши на земли́, про́сим и мо́лим твою́ благосты́ню: я́коже тве́рдо и неизме́нно потруди́лся еси́ в ве́ре Христа́ Бо́га на́шего, и, сию́ до конца́ в себе́ и во всех при́сных твои́х це́лу и невреди́му сохрани́вый от вся́ких прираже́ний вра́жиих и ересе́й тлетво́рных, си́це и нас в Правосла́вии и единомы́слии укрепи́, отгоня́я моли́твами твои́ми вся́кую тьму неве́рия и неправомы́слия от серде́ц и помышле́ний на́ших; послужи́вый Го́споду и Бо́гу твоему́ де́лы благи́ми и неизрече́нным самоотверже́нием в труде́х, бде́ниих и поще́ниих, наста́ви нас на путь вся́кия доброде́тели и благосты́ни, избавля́я от искуше́ний и грехо́в, удаля́ющих нас от Бо́га и поверга́ющих в бе́здну зла все житие́ на́ше; яви́выйся иногда́ с Пречи́стою Де́вою Богоро́дицею верху́ горы́ Поча́евския во спасе́ние оби́тели твоея́ от наше́ствия и обложе́ния ага́рянскаго, и ны́не ускори́ на по́мощь стране́ на́шей проти́ву всех враго́в на́ших, вне́шних и вну́тренних, утвержда́я мир и тишину́ в земли́ на́шей, да безмо́лвное житие́ поживе́м во вся́ком благоче́стии и чистоте́; и всем к тебе́ притека́ющим и припа́дающим к ра́це честны́х и многоцеле́бных моще́й твои́х и твоея́ по́мощи и заступле́ния тре́бующим неоску́дныя ми́лости незави́стно подава́яй, не оста́ви и нас, си́рых и безпо́мощных, тебе́ моля́щихся, избавля́я от вся́кия ско́рби, гне́ва и ну́жды, от гла́да, губи́тельства, тру́са, пото́па, огня́, меча́, наше́ствия иноплеме́нник и междоусо́бныя бра́ни. Ей, уго́дниче Бо́жий, при́зри ми́лостивно от Престо́ла Царя́ Сла́вы, Ему́же ты ны́не предстои́ши со Арха́нгелы и А́нгелы и со все́ми святы́ми, на оби́тель твою́ Поча́евскую, е́юже ты дре́вле му́дро пра́вил еси́, назда́в ю́ всехва́льным и ди́вным житие́м твои́м, и сохрани́ ю́ моли́твами твои́ми и вся́кий град, и страну́ и всех отовсю́ду, на мо́ре и на су́ши, в пусты́нях и в заключе́ниих многоразли́чных тебе́ призыва́ющих, от всех зол, ви́димых и неви́димых, да, та́ко твое́ю по́мощию и хода́тайством спаса́еми, в ве́це сем и по сконча́нии живота́ на́шего сподо́бимся ку́пно с тобо́ю сла́вити и воспева́ти всечестно́е и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Величание
Ублажа́ем тя,/ преподо́бне о́тче наш И́ове,/ и чтим святу́ю па́мять твою́,/ наста́вниче мона́хов// и собесе́дниче А́нгелов.

Мученику Варвару Луканскому, бывшему разбойнику
Тропарь, глас 4
Му́ченик Твой, Го́споди, Ва́рвар,/ во страда́нии свое́м вене́ц прия́т нетле́нный от Тебе́, Бо́га на́шего:/ име́яй бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́,/ сокруши́ и де́монов немощны́я де́рзости./ Того́ моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.

Перевод: Мученик Твой, Господи, Варвар подвигом своим венец нетленный получил от Тебя, Бога нашего; ибо он, имея силу Твою, мучителей низложил, сокрушил и демонов немощные дерзости. По молитвам его, Христе Боже, спаси души наши.

Кондак, глас 3
От Бо́га да́нныя ти благода́ти,/ страстоте́рпче Ва́рваре свя́те,/ я́ко многоце́нным ми́ром, нас посеща́й целе́бне,/ да вопие́м ти:// ра́дуйся, испи́вый сла́достне ча́шу Христо́вых страсте́й.

Перевод: От Бога данной тебе благодатью, мученик святой Варвар, как драгоценным миром, нас исцеляюще посещай, да взываем к тебе: «Радуйся, испивший с наслаждением чашу Христовых страданий».

В понедельник, Небесным чинам бесплотным
Тропарь, глас 4
Небе́сных во́инств Архистрати́зи,/ мо́лим вас при́сно мы недосто́йнии,/ да ва́шими моли́твами оградите́ нас/ кро́вом крил невеще́ственныя ва́шея сла́вы,/ сохраня́юще нас припа́дающия приле́жно и вопию́щия:/ от бед изба́вите нас,// я́ко чинонача́льницы вы́шних Сил.

Перевод: Небесных воинств Архистратиги, непрестанно молим вас мы, недостойные, чтобы вы оградили нас вашими молитвами под кровом крыл невещественной вашей славы сохраняя нас, припадающих усердно и взывающих: «От бед избавьте нас, как начальники Вышних Сил!»

Кондак, глас 2
Архистрати́зи Бо́жии,/ служи́телие Боже́ственныя сла́вы,/ А́нгелов нача́льницы, и челове́ков наста́вницы,/ поле́зное нам проси́те, и ве́лию ми́лость,// я́ко Безпло́тных Архистрати́зи.

Перевод: Архистратиги Божии, служители Божественной Славы, Ангелов начальники и людей наставники, полезное нам испросите и великую милость, как бесплотных Архистратиги.

Мысли свт. Феофана Затворника
(Рим.11:13–24; Мф.11:27–30)

«Придите ко Мне все труждающиеся и обремененные, и Я успокою вас» (Мф.11:28). О, божественного, о любезного, о сладчайшего Твоего гласа! Пойдемте же все вслед зовущего нас Господа! Но наперед надо восчувствовать, что нам трудно и тяжело восчувствовать, то есть, что у нас грехов много, и грехи эти тяжки. От этого чувства родится потребность искать себе облегчения. Вера укажет тогда нам единственное прибежище в Господе Спасителе, и шаги наши сами собою направятся к Нему.

Душа, возжелавшая избавиться от грехов, знает, что сказать Господу: «возьми бремя от меня тяжкое, греховное, а я возьму иго Твое благое». И бывает так: Господь прощает грехи, а душа начинает ходить в заповедях Его. И заповеди – иго, и грехи – бремя. Но, сличив то и другое, душа находит, что иго заповедей легко, как перо, а бремя грехов тяжело, как гора.

Не убоимся же охотно принять иго Господне благое и бремя Его легкое! Так только, а не иначе, можем обрести покой душам нашим.

Притча дня
Известный греческий подвижник двадцатого века старец Порфирий обладал многими дарами от Бога и мог провидеть будущее человека. Однажды он устыдил свое духовное чадо за то, что тот искупался в холодной воде и мог умереть от сердечного приступа.

– Батюшка, но ведь вы мне сказали, что я проживу еще много лет, – возразил тот. – Как же вы теперь говорите, что вчера я мог умереть?

– То, что я тебе сказал, верно, – ответил старец. – Лампада твоей жизни имеет масла на много лет. Но если ты её уронишь, масло разольется и лампада погаснет. Такова жизнь! Бог нам дает многоценный дар жизни; мы его принимаем и обязаны оберегать, а не подвергать бессмысленным опасностям. Будь осторожен со своей лампадой!

Проповедь дня
Прот. Григорий Дьяченко.
Святой и праведный Иов Многострадальный.
Прот. Александр Глебов.
Проповедь в понедельник 5-й седмицы по Пасхе.
Прот. Вячеслав Резников.
О плодах и корнях, Гал.5:22-6:2.
О лжи и о смерти, Ин.8:42–51.
Свт. Лука (Войно-Ясенецкий).
«Приидите ко Мне все труждающиеся и обремененные...», Мф.11:27-30.
Прот. Димитрий Смирнов.
На Мф.11:27-30.

Основы православия
Тема 139. Три главные идеи Библии

1. В Библии представлена история спасения падшего человечества милосердным Богом. В богословской терминологии этот Божий план называется «домостроительством спасения».

2. Библия отражает постепенное само-откровение Бога людям. В ней видно, как постепенно, шаг за шагом, на протяжении веков, Бог открывает Себя людям и воспитывает человечество, постепенно «поднимая духовно-нравственную планку». Бог открывался человеку по мере того как тот мог это откровение «вместить», сообразуясь с его духовным уровнем. Бог говорил с кочевниками времен странствования по пустыне совсем иначе, чем с иудеями в синагоге.
И воздаяние было приспособлено к сознанию людей: если кочевникам во времена патриархов за благочестие даруется обильное потомство и приращение скота, земледельцам эпохи царей – обильная жатва, уведенным в вавилонский плен – возвращение на родину и восстановление Иерусалимского храма, то христианам – воскресение и причастие Божественной Жизни.

3. Библия свидетельствует о воплотившемся Боге, Иисусе Христе, призывает уверовать в Него и обличает тех, кто Его не принимает. Ветхий Завет подводит ко Христу, Евангелие повествует о Его жизни и учении, а Апостольские Послания толкуют Его учение.

Практический совет
У преподобного Никодима Святогорца находим замечательные слова: «Утруждай себя в молитвенном делании, молясь то готовыми молитвами, то своими, то краткими воззваниями к Господу, то молитвой Иисусовой».

И в особых обстоятельствах молитва для христианина должна являться не последней надеждой, а первой реакцией.

Цитата дня
Иногда на исповеди женщины жалуются: «Батюшка, у меня такая тяжелая жизнь, я одна». А я говорю им: «Как же так, одна? С тобой Господь, с тобой Матерь Божия. Мы никогда не бываем одни, потому что нас окружает духовный невидимый мир, о котором люди неверующие не знают. Нам же Господь через веру открыл это богатство».

архим. Мелхиседек (Артюхин).

День за днем
Хлеб небесный

Пролог в поучениях
Борьба со злыми помыслами есть подвиг, заслуживающий награды

Об Ангеле-Хранителе
Размышления на каждый день месяца
ПРАВОСЛАВНЫЙ ЦЕРКОВНЫЙ КАЛЕНДАРЬ - 983642907085

Комментарии

Комментариев нет.