Феодо́т Анкирский, корчемник и мцц. семь дев: Александра, Текуса, Клавдия, Фаина, Евфрасия, Матрона и Иулия День памяти 31 мая Жития ЖИТИЯ МУЧЕНИКА ФЕОДОТА АНКИРСКОГО И МУЧЕНИЦ СЕМИ ДЕВ: ТЕКУСЫ, ФАИНЫ, КЛАВДИИ, МАТРОНЫ, ИУЛИИ, АЛЕКСАНДРЫ И ЕВФРАСИИ Святой мученик Феодот и святые мученицы семь дев – Текуса, Фаина, Клавдия, Матрона, Иулия, Александра и Евфрасия – жили во 2-й половине III века в городе Анкире, Галатийской области, и мученически скончались за Христа в начале IV века. Святой Феодот был "корчемником", имел свою гостиницу, был женат. Уже тогда он достиг высокого духовного совершенства: соблюдал чистоту и целомудрие, воспитывал в себе воздержание, покорял плоть духу, упражняясь в посте и молитве. Своими беседами он приводил иудеев и язычников к христианской вере, а грешников – к раскаянию и исправлению. Святой Феодот восприял от Господа дар исцелений и врачевал больных возложением на них рук. Во время гонения императора Диоклитиана (284–305) на христиан в город Анкиру был назначен известный своей жестокостью правитель Феотекн. Многие христиане бежали из города, оставляя свои дома и имущество. Феотекн оповестил всех христиан, что они обязаны принести жертву идолам, в случае же отказа будут преданы на мучения и смерть. Язычники приводили христиан на мучения, а имущество их расхищали. В стране наступил голод. В эти суровые дни святой Феодот в своей гостинице давал приют христианам, оставшимся без крова, питал их, скрывал подвергавшихся преследованию, из своих запасов давал в разоренные церкви все необходимое для совершения Божественной литургии. Он бесстрашно проникал в тюрьмы, оказывая помощь невинно осужденным, убеждая быть до конца верными Христу Спасителю. Феодот не страшился погребать останки святых мучеников, тайно унося их или выкупая за деньги у воинов. Когда в Анкире христианские церкви были разорены и закрыты, Божественную литургию стали совершать в его гостинице. Сознавая, что ему тоже предстоит мученический подвиг, святой Феодот в беседе со священником Фронтоном предсказал, что ему в скором времени доставят мученические мощи на место, выбранное ими обоими. В подтверждение этих слов святой Феодот отдал свой перстень священнику. В то время смерть за Христа приняли семь святых дев, из которых старшая, святая Текуса, была теткой святого Феодота. Святые девы – Текуса, Фаина, Клавдия, Матрона, Иулия, Александра и Евфрасия с юных лет посвятили себя Богу, жили в постоянных молитвах, посте, воздержании, добрых делах и все достигли старческого возраста. Приведенные на суд как христианки, святые девы мужественно исповедали перед Феотекном свою веру во Христа и были преданы истязаниям, но остались непоколебимыми. Тогда правитель предал их бесстыдным юношам на осквернение. Святые девы горячо молились, прося у Бога помощи. Святая Текуса упала к ногам юношей, сняв головное покрывало, показала им свою седую голову. Юноши опомнились, сами заплакали и ушли прочь. Тогда правитель повелел, чтобы святые приняли участие в праздновании "омовения идолов", как это совершали языческие жрицы, но святые девы снова отказались. За это они были приговорены к смерти. Каждой на шею был привязан тяжелый камень, и все семь святых дев были утоплены в озере. В следующую ночь святая Текуса явилась во сне святому Феодоту, прося достать тела их и похоронить по-христиански. Святой Феодот, взяв с собой своего друга Полихрония и других христиан, направился к озеру. Было темно, и путь указывала горящая лампада. Между тем перед стражей, поставленной язычниками на берегу озера, явился святой мученик Сосандр. Устрашенная стража обратилась в бегство. Ветер отогнал воду на другую сторону озера. Христиане подошли к телам святых мучениц и увезли их к церкви, где и предали погребению. Узнав о похищении тел святых мучениц, правитель пришел в ярость и приказал хватать без разбора всех христиан и предавать их мучениям. Был схвачен и Полихроний. Не выдержав истязаний, он указал на святого Феодота как виновника похищения тел. Святой Феодот стал готовиться к смерти за Христа; вознеся вместе со всеми христианами усердные молитвы, он завещал отдать его тело священнику Фронтону, которому ранее отдал свой перстень. Святой предстал перед судом. Ему показали различные орудия мучений и вместе с тем обещали большие почести и богатство, если он отречется от Христа. Святой Феодот прославил Господа Иисуса Христа, исповедал свою веру в Него. В ярости язычники предали святого продолжительным истязаниям, но сила Божия поддержала святого мученика. Он остался жив и был отведен в темницу. На следующее утро правитель вновь приказал истязать святого, но вскоре понял, что поколебать его мужество невозможно. Тогда он повелел отсечь голову мученику. Казнь совершилась, но поднявшаяся буря помешала воинам сжечь тело мученика. Воины, сидя в палатке, остались стеречь тело. В это время священник Фронтон проходил близлежащей дорогой, ведя осла с поклажей вина из своего виноградника. Около места, где лежало тело святого Феодота, осел вдруг упал. Воины помогли поднять его и рассказали Фронтону, что стерегут тело казненного христианина Феодота. Священник понял, что Господь промыслительно привел его сюда. Он возложил святые останки на осла и привез их на место, указанное святым Феодотом для своего погребения, и с честью предал земле. Впоследствии он воздвиг на этом месте церковь. Святой Феодот принял смерть за Христа 7 июня 303 или 304 года, а воспоминается его память 18 мая, в день смерти святых дев. Описание жизни и мученического подвига святого Феодота и страдания святых дев составил современник и сподвижник святого Феодота и очевидец смерти его – Нил, находившийся в городе Анкире в период гонения на христиан императора Диоклитиана.
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Тропарь, глас 4
Му́ченик Твой, Го́споди, Феодо́т/ во страда́нии свое́м вене́ц прия́т нетле́нный от Тебе́, Бо́га на́шего:/ име́яй бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́,/ сокруши́ и де́монов немощны́я де́рзости./ Того́ моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша. Перевод: Мученик Твой, Господи, Феодот подвигом своим венец нетленный получил от Тебя, Бога нашего; ибо он, имея силу Твою, мучителей низложил, сокрушил и демонов немощные дерзости. По молитвам его, Христе Боже, спаси души наши.
Кондак, глас 2
Страда́льчески подвиза́вся до́бре, со сострада́льцы твои́ми, Феодо́те,/ и венцы́ по́чести прия́сте с честны́ми страстоте́рпицами де́вами.// Те́мже Христа́ Бо́га моли́те непреста́нно о всех нас. Перевод: Ты подвизался как истинный исповедник веры вместе с другими подвижниками, Феодот, поэтому и мученические венцы вы получили с почитаемыми девами страстотерпицами. Потому Христа Бога молите не переставая обо всех нас.
Канон святому мученику Феодоту Анкирскому и с ним семи девам Глас 4
Песнь 1
Ирмос: Пои́м Го́сподеви,/ пресла́вно погрузи́вшему фарао́на в мо́ри, песнь побе́дную,/ я́ко просла́вися. Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с. Пое́м Го́сподеви, челове́ческую не́мощь на неви́димаго врага́ укре́пльшему/ и побе́дами венча́вшему. Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с. Богода́нную, страстоте́рпче, побе́ду прие́м,/ не побежде́н супоста́ты яви́лся еси́, Феодо́те сла́вне, тех побежда́я. Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху. Чистоты́ Боже́ственныя добро́тою укра́шени,/ в суди́лище, я́коже в неве́стник, де́вы внидо́сте,/ пою́ще Жениха́ Христа́. И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богородичен: Бы́хом, Богоро́дице, Твои́м Рождество́м вси о́бщницы Боже́ственныя сла́вы,/ и́же любо́вию сла́вяще Ма́терь Тя всех Бо́га.
Песнь 3
Ирмос: В Го́споде Бо́зе мое́м/ се́рдце мое́ утверди́ся,/ тем немощству́ющии препоя́сашася си́лою. Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с. О Го́споде Бо́зе твое́м укре́плься, му́чениче Феодо́те,/ враги́ супроти́вныя и́стиною уничижи́л еси́. Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с. Дебельство́ плотско́е воздержа́нием отло́жше,/ к высоте́, страстоте́рпцы, страда́ния впери́стеся. Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху. К ласка́нием враго́в слу́ха не прикло́ньше, пострада́сте зако́нно,/ зако́нов Боже́ственных послу́шавше. И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богородичен: На ка́мени, Де́во, Твое́ю наде́ждею утвержде́ни,/ ника́коже треволне́нием искуше́ний поколеби́мся.
Седален, глас 4
Всем служи́тель, Ду́хом Боже́ственным пома́зався, был еси́, сла́вне,/ и, пострада́в тве́рдо, вельми́ просла́вился еси́./ Те́мже тя, соше́дшеся, Феодо́те, почита́ем,/ ве́рою соверша́юще святу́ю твою́ па́мять,/ в не́йже моли́твами твои́ми вся спаса́й. Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богородичен: Де́во Всенепоро́чная, Я́же Пресу́щнаго Бо́га ро́ждшая,/ со Безпло́тными Того́ непреста́нно моли́/ оставле́ние прегреше́ний и исправле́ние жития́ да́ти нам пре́жде конца́,/ ве́рою и любо́вию пою́щим Тя по до́лгу, еди́на Всепе́тая.
Песнь 4
Ирмос: Услы́шах слух Твоего́ смотре́ния,/ я́ко от Де́вы роди́лся еси́, ро́ждшую не опали́в:/ и просла́вих, Спа́се, снизхожде́ние Твое́. Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с. Ты, кровьми́ страда́льческими, я́коже в мо́ри, гони́теля, му́чениче, погру́жь,/ в нетле́нне наслажде́нии весели́шися, поя́ Христа́ Венцеда́вца. Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху. Просия́ благохва́льный лик страстоте́рпиц, седмь му́дрых дев,/ многосве́тлы свещи́ вже́гше, в Христо́ве Боже́ственнем черто́зе. И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богородичен: Я́ко вене́ц Тя мы́сленный, де́вы страстоте́рпицы иму́ще,/ о Тебе́, Де́во, хва́лятся,/ пою́ще Сы́на и Бо́га Твоего́, Жениха́ и Влады́ку.
Песнь 5
Ирмос: Возсия́вый Свет,/ и просвети́вый у́тро, и показа́вый день,/ сла́ва Тебе́, сла́ва Тебе́, Иису́се, Сы́не Бо́жий. Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с. От ча́ши, му́дре, души́ твоея́, пролива́я вино́ уче́ния,/ сердца́ возвесели́л еси́ благочести́вых, Феодо́те сла́вне. Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с. Воздержа́ния, честны́я, напи́вшеся росы́,/ цве́ты чистоты́ разу́мно израсти́сте/ и Христо́во благово́ние яви́стеся. Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху. Плотски́я боле́зни, я́ко наслажде́ние,/ де́вы Влады́чния ра́ди любве́ вменя́юще,/ Его́ ра́ди до́бле пострада́ша. И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богородичен: Изба́вльшеся пре́лести и́дольскаго беше́ния Рождество́м Твои́м Боже́ственным,/ Тя пое́м, Чи́стая, благи́х вину́ и Хода́таицу.
Песнь 6
Ирмос: Я́коже проро́ка Ио́ну от ки́та изба́вил еси́, Христе́ Бо́же,/ и мене́ из глубины́ прегреше́ний возведи́/ и спаси́ мя, еди́не Человеколю́бче. Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с. Я́коже приста́нище тя Боже́ственно ве́рнии, Феодо́те, обре́тше,/ злочести́вых треволне́ния уклони́шася, пою́ще ко́рмчию Христа́. Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с. Любле́нием Зижди́теля, есте́ственную укрепи́ша не́мощь,/ па́че есте́ственныя страстоте́рпицы по́двиги,/ и о сем до́бре претерпе́ша. Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху. Седмосве́тлаго свети́льника равночи́сленны свещы́ вже́гше,/ я́коже в черто́зе, де́вы, внидо́сте в по́двиг страда́ния. И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богородичен: Земля́ от кля́твы изба́вися дре́вния, Де́во,/ Рождество́м Твои́м со живу́щими на ней./ Вину́ благослове́ния, всегда́ сла́вим Тя.
Кондак, глас 2
Страда́льчески подвиза́вся до́бре, со сострада́льцы твои́ми, Феодо́те,/ и венцы́ по́чести прия́сте с честны́ми страстоте́рпицами де́вами./ Те́мже Христа́ Бо́га моли́те непреста́нно о всех нас.
Песнь 7
Ирмос: Глаго́лавый на горе́ с Моисе́ом/ и о́браз де́вства явле́й в купине́,/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших. Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с. Кова́рствия враго́в, страстоте́рпче, му́дростию духо́вною изоблича́я,/ от сих пре́лести спасл еси́ пострада́вшия с тобо́ю му́ченики. Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с. Нетле́нных благ любо́вию, де́вы, окрили́вше помышле́ния,/ по́двиги взыдо́сте к сим, воспева́юще Христа́. Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху. Зло́бы обрета́теля, страстоте́рпицы, ника́коже ле́стию прекло́ньшеся,/ це́лу Зижди́теля, сла́вныя, за́поведь соблюдо́сте. И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богородичен: Ви́дети сла́ву из Тебе́ Рожде́ннаго и сея́ наслади́тися с му́ченики,/ Тя, Пречи́стая, пою́щия, Сего́ при́сно умоли́.
Песнь 8
Ирмос: Царя́ Христа́,/ Его́же испове́даша плене́ннии о́троцы,/ в пещи́ глаго́люще ве́лиим гла́сом:/ вся дела́, по́йте Го́спода. Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с. Благоде́теля Христа́ име́я, Феодо́те, в боле́знех страда́ния,/ соблюда́юща и укрепля́юща при́сно тя во всем,/ пачеесте́ственныя по́двиги подъя́л еси́, поя́ Самого́ Бо́га и Царя́. Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с. Благоволе́нием Христа́ до́брыя де́вы, ду́ши услади́вше,/ во след Сего́ теча́ху, пострада́вше до́блественно, и в ра́дости вопия́ху:/ Тя превозноша́ем, Христе́, во ве́ки. Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху. Соде́телю вся́ческих,/ Ты не́мощь укрепи́л еси́, Сло́ве, же́нскаго естества́ во страда́ниих, я́ко Бог,/ те́мже, до́бре страда́вше, поя́ху святы́я Тя, Бо́га и Царя́. И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богородичен: Новоде́тель челове́ча естества́, Чи́стая, из Тебе́ бо челове́ческое поне́сл,/ я́ко Человеколю́бец Бог и Творе́ц, естество́ созда́ на́ше,/ испове́дающих Тя, вои́стинну Богоро́дицу.
Песнь 9
Ирмос: Безсе́менное Рождество́ Твое́,/ Богоро́дице Чи́стая,/ Христа́ Бо́га на́шего пе́сньми немо́лчными велича́ем. Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с. Преле́стныя полки́ победи́, сла́вне, си́лою духо́вною/ и прия́т вене́ц побе́ды, Феодо́те. Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с. Я́ко ма́сти, чудеса́ дыха́я, всех благоуха́еши, Феодо́те,/ ве́рою и любо́вию тя сла́вящия. Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с. Заре́ю сия́юще чистоты́,/ красны́ показа́стеся добро́тою во страда́нии, доброде́вы. Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху. Мольбу́ седмосве́тлую, честны́я, вже́гше,/ нас наста́вите к незаходи́мому све́ту Христа́ Бо́га. И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богородичен: Па́че вся́кия любве́ Твое́ жела́ние, Пречи́стая, су́щи,/ привлачи́т мя вопи́ти Тебе́ непреста́нно:/ ра́дуйся, Влады́чице.
ПРАВОСЛАВНЫЙ ПРИХОД
Мч.
Феодо́т Анкирский, корчемник и мцц. семь дев: Александра, Текуса, Клавдия, Фаина, Евфрасия, Матрона и Иулия
День памяти
31 мая
Жития
ЖИТИЯ МУЧЕНИКА ФЕОДОТА АНКИРСКОГО И МУЧЕНИЦ СЕМИ ДЕВ: ТЕКУСЫ, ФАИНЫ, КЛАВДИИ, МАТРОНЫ, ИУЛИИ, АЛЕКСАНДРЫ И ЕВФРАСИИ
Святой мученик Феодот и святые мученицы семь дев – Текуса, Фаина, Клавдия, Матрона, Иулия, Александра и Евфрасия – жили во 2-й половине III века в городе Анкире, Галатийской области, и мученически скончались за Христа в начале IV века. Святой Феодот был "корчемником", имел свою гостиницу, был женат. Уже тогда он достиг высокого духовного совершенства: соблюдал чистоту и целомудрие, воспитывал в себе воздержание, покорял плоть духу, упражняясь в посте и молитве. Своими беседами он приводил иудеев и язычников к христианской вере, а грешников – к раскаянию и исправлению. Святой Феодот восприял от Господа дар исцелений и врачевал больных возложением на них рук.
Во время гонения императора Диоклитиана (284–305) на христиан в город Анкиру был назначен известный своей жестокостью правитель Феотекн. Многие христиане бежали из города, оставляя свои дома и имущество. Феотекн оповестил всех христиан, что они обязаны принести жертву идолам, в случае же отказа будут преданы на мучения и смерть. Язычники приводили христиан на мучения, а имущество их расхищали.
В стране наступил голод. В эти суровые дни святой Феодот в своей гостинице давал приют христианам, оставшимся без крова, питал их, скрывал подвергавшихся преследованию, из своих запасов давал в разоренные церкви все необходимое для совершения Божественной литургии. Он бесстрашно проникал в тюрьмы, оказывая помощь невинно осужденным, убеждая быть до конца верными Христу Спасителю. Феодот не страшился погребать останки святых мучеников, тайно унося их или выкупая за деньги у воинов. Когда в Анкире христианские церкви были разорены и закрыты, Божественную литургию стали совершать в его гостинице. Сознавая, что ему тоже предстоит мученический подвиг, святой Феодот в беседе со священником Фронтоном предсказал, что ему в скором времени доставят мученические мощи на место, выбранное ими обоими. В подтверждение этих слов святой Феодот отдал свой перстень священнику.
В то время смерть за Христа приняли семь святых дев, из которых старшая, святая Текуса, была теткой святого Феодота. Святые девы – Текуса, Фаина, Клавдия, Матрона, Иулия, Александра и Евфрасия с юных лет посвятили себя Богу, жили в постоянных молитвах, посте, воздержании, добрых делах и все достигли старческого возраста. Приведенные на суд как христианки, святые девы мужественно исповедали перед Феотекном свою веру во Христа и были преданы истязаниям, но остались непоколебимыми. Тогда правитель предал их бесстыдным юношам на осквернение. Святые девы горячо молились, прося у Бога помощи. Святая Текуса упала к ногам юношей, сняв головное покрывало, показала им свою седую голову. Юноши опомнились, сами заплакали и ушли прочь. Тогда правитель повелел, чтобы святые приняли участие в праздновании "омовения идолов", как это совершали языческие жрицы, но святые девы снова отказались. За это они были приговорены к смерти. Каждой на шею был привязан тяжелый камень, и все семь святых дев были утоплены в озере. В следующую ночь святая Текуса явилась во сне святому Феодоту, прося достать тела их и похоронить по-христиански. Святой Феодот, взяв с собой своего друга Полихрония и других христиан, направился к озеру. Было темно, и путь указывала горящая лампада. Между тем перед стражей, поставленной язычниками на берегу озера, явился святой мученик Сосандр. Устрашенная стража обратилась в бегство. Ветер отогнал воду на другую сторону озера. Христиане подошли к телам святых мучениц и увезли их к церкви, где и предали погребению. Узнав о похищении тел святых мучениц, правитель пришел в ярость и приказал хватать без разбора всех христиан и предавать их мучениям. Был схвачен и Полихроний. Не выдержав истязаний, он указал на святого Феодота как виновника похищения тел. Святой Феодот стал готовиться к смерти за Христа; вознеся вместе со всеми христианами усердные молитвы, он завещал отдать его тело священнику Фронтону, которому ранее отдал свой перстень. Святой предстал перед судом. Ему показали различные орудия мучений и вместе с тем обещали большие почести и богатство, если он отречется от Христа. Святой Феодот прославил Господа Иисуса Христа, исповедал свою веру в Него. В ярости язычники предали святого продолжительным истязаниям, но сила Божия поддержала святого мученика. Он остался жив и был отведен в темницу. На следующее утро правитель вновь приказал истязать святого, но вскоре понял, что поколебать его мужество невозможно. Тогда он повелел отсечь голову мученику. Казнь совершилась, но поднявшаяся буря помешала воинам сжечь тело мученика. Воины, сидя в палатке, остались стеречь тело. В это время священник Фронтон проходил близлежащей дорогой, ведя осла с поклажей вина из своего виноградника. Около места, где лежало тело святого Феодота, осел вдруг упал. Воины помогли поднять его и рассказали Фронтону, что стерегут тело казненного христианина Феодота. Священник понял, что Господь промыслительно привел его сюда. Он возложил святые останки на осла и привез их на место, указанное святым Феодотом для своего погребения, и с честью предал земле. Впоследствии он воздвиг на этом месте церковь. Святой Феодот принял смерть за Христа 7 июня 303 или 304 года, а воспоминается его память 18 мая, в день смерти святых дев.
Описание жизни и мученического подвига святого Феодота и страдания святых дев составил современник и сподвижник святого Феодота и очевидец смерти его – Нил, находившийся в городе Анкире в период гонения на христиан императора Диоклитиана.
Тропарь, глас 4
Му́ченик Твой, Го́споди, Феодо́т/ во страда́нии свое́м вене́ц прия́т нетле́нный от Тебе́, Бо́га на́шего:/ име́яй бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́,/ сокруши́ и де́монов немощны́я де́рзости./ Того́ моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.
Перевод: Мученик Твой, Господи, Феодот подвигом своим венец нетленный получил от Тебя, Бога нашего; ибо он, имея силу Твою, мучителей низложил, сокрушил и демонов немощные дерзости. По молитвам его, Христе Боже, спаси души наши.
Кондак, глас 2
Страда́льчески подвиза́вся до́бре, со сострада́льцы твои́ми, Феодо́те,/ и венцы́ по́чести прия́сте с честны́ми страстоте́рпицами де́вами.// Те́мже Христа́ Бо́га моли́те непреста́нно о всех нас.
Перевод: Ты подвизался как истинный исповедник веры вместе с другими подвижниками, Феодот, поэтому и мученические венцы вы получили с почитаемыми девами страстотерпицами. Потому Христа Бога молите не переставая обо всех нас.
Канон святому мученику Феодоту Анкирскому и с ним семи девам
Глас 4
Песнь 1
Ирмос: Пои́м Го́сподеви,/ пресла́вно погрузи́вшему фарао́на в мо́ри, песнь побе́дную,/ я́ко просла́вися.
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Пое́м Го́сподеви, челове́ческую не́мощь на неви́димаго врага́ укре́пльшему/ и побе́дами венча́вшему.
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Богода́нную, страстоте́рпче, побе́ду прие́м,/ не побежде́н супоста́ты яви́лся еси́, Феодо́те сла́вне, тех побежда́я.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Чистоты́ Боже́ственныя добро́тою укра́шени,/ в суди́лище, я́коже в неве́стник, де́вы внидо́сте,/ пою́ще Жениха́ Христа́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Бы́хом, Богоро́дице, Твои́м Рождество́м вси о́бщницы Боже́ственныя сла́вы,/ и́же любо́вию сла́вяще Ма́терь Тя всех Бо́га.
Песнь 3
Ирмос: В Го́споде Бо́зе мое́м/ се́рдце мое́ утверди́ся,/ тем немощству́ющии препоя́сашася си́лою.
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
О Го́споде Бо́зе твое́м укре́плься, му́чениче Феодо́те,/ враги́ супроти́вныя и́стиною уничижи́л еси́.
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Дебельство́ плотско́е воздержа́нием отло́жше,/ к высоте́, страстоте́рпцы, страда́ния впери́стеся.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
К ласка́нием враго́в слу́ха не прикло́ньше, пострада́сте зако́нно,/ зако́нов Боже́ственных послу́шавше.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: На ка́мени, Де́во, Твое́ю наде́ждею утвержде́ни,/ ника́коже треволне́нием искуше́ний поколеби́мся.
Седален, глас 4
Всем служи́тель, Ду́хом Боже́ственным пома́зався, был еси́, сла́вне,/ и, пострада́в тве́рдо, вельми́ просла́вился еси́./ Те́мже тя, соше́дшеся, Феодо́те, почита́ем,/ ве́рою соверша́юще святу́ю твою́ па́мять,/ в не́йже моли́твами твои́ми вся спаса́й.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Де́во Всенепоро́чная, Я́же Пресу́щнаго Бо́га ро́ждшая,/ со Безпло́тными Того́ непреста́нно моли́/ оставле́ние прегреше́ний и исправле́ние жития́ да́ти нам пре́жде конца́,/ ве́рою и любо́вию пою́щим Тя по до́лгу, еди́на Всепе́тая.
Песнь 4
Ирмос: Услы́шах слух Твоего́ смотре́ния,/ я́ко от Де́вы роди́лся еси́, ро́ждшую не опали́в:/ и просла́вих, Спа́се, снизхожде́ние Твое́.
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Ты, кровьми́ страда́льческими, я́коже в мо́ри, гони́теля, му́чениче, погру́жь,/ в нетле́нне наслажде́нии весели́шися, поя́ Христа́ Венцеда́вца.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Просия́ благохва́льный лик страстоте́рпиц, седмь му́дрых дев,/ многосве́тлы свещи́ вже́гше, в Христо́ве Боже́ственнем черто́зе.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Я́ко вене́ц Тя мы́сленный, де́вы страстоте́рпицы иму́ще,/ о Тебе́, Де́во, хва́лятся,/ пою́ще Сы́на и Бо́га Твоего́, Жениха́ и Влады́ку.
Песнь 5
Ирмос: Возсия́вый Свет,/ и просвети́вый у́тро, и показа́вый день,/ сла́ва Тебе́, сла́ва Тебе́, Иису́се, Сы́не Бо́жий.
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
От ча́ши, му́дре, души́ твоея́, пролива́я вино́ уче́ния,/ сердца́ возвесели́л еси́ благочести́вых, Феодо́те сла́вне.
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Воздержа́ния, честны́я, напи́вшеся росы́,/ цве́ты чистоты́ разу́мно израсти́сте/ и Христо́во благово́ние яви́стеся.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Плотски́я боле́зни, я́ко наслажде́ние,/ де́вы Влады́чния ра́ди любве́ вменя́юще,/ Его́ ра́ди до́бле пострада́ша.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Изба́вльшеся пре́лести и́дольскаго беше́ния Рождество́м Твои́м Боже́ственным,/ Тя пое́м, Чи́стая, благи́х вину́ и Хода́таицу.
Песнь 6
Ирмос: Я́коже проро́ка Ио́ну от ки́та изба́вил еси́, Христе́ Бо́же,/ и мене́ из глубины́ прегреше́ний возведи́/ и спаси́ мя, еди́не Человеколю́бче.
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Я́коже приста́нище тя Боже́ственно ве́рнии, Феодо́те, обре́тше,/ злочести́вых треволне́ния уклони́шася, пою́ще ко́рмчию Христа́.
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Любле́нием Зижди́теля, есте́ственную укрепи́ша не́мощь,/ па́че есте́ственныя страстоте́рпицы по́двиги,/ и о сем до́бре претерпе́ша.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Седмосве́тлаго свети́льника равночи́сленны свещы́ вже́гше,/ я́коже в черто́зе, де́вы, внидо́сте в по́двиг страда́ния.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Земля́ от кля́твы изба́вися дре́вния, Де́во,/ Рождество́м Твои́м со живу́щими на ней./ Вину́ благослове́ния, всегда́ сла́вим Тя.
Кондак, глас 2
Страда́льчески подвиза́вся до́бре, со сострада́льцы твои́ми, Феодо́те,/ и венцы́ по́чести прия́сте с честны́ми страстоте́рпицами де́вами./ Те́мже Христа́ Бо́га моли́те непреста́нно о всех нас.
Песнь 7
Ирмос: Глаго́лавый на горе́ с Моисе́ом/ и о́браз де́вства явле́й в купине́,/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Кова́рствия враго́в, страстоте́рпче, му́дростию духо́вною изоблича́я,/ от сих пре́лести спасл еси́ пострада́вшия с тобо́ю му́ченики.
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Нетле́нных благ любо́вию, де́вы, окрили́вше помышле́ния,/ по́двиги взыдо́сте к сим, воспева́юще Христа́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Зло́бы обрета́теля, страстоте́рпицы, ника́коже ле́стию прекло́ньшеся,/ це́лу Зижди́теля, сла́вныя, за́поведь соблюдо́сте.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ви́дети сла́ву из Тебе́ Рожде́ннаго и сея́ наслади́тися с му́ченики,/ Тя, Пречи́стая, пою́щия, Сего́ при́сно умоли́.
Песнь 8
Ирмос: Царя́ Христа́,/ Его́же испове́даша плене́ннии о́троцы,/ в пещи́ глаго́люще ве́лиим гла́сом:/ вся дела́, по́йте Го́спода.
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Благоде́теля Христа́ име́я, Феодо́те, в боле́знех страда́ния,/ соблюда́юща и укрепля́юща при́сно тя во всем,/ пачеесте́ственныя по́двиги подъя́л еси́, поя́ Самого́ Бо́га и Царя́.
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Благоволе́нием Христа́ до́брыя де́вы, ду́ши услади́вше,/ во след Сего́ теча́ху, пострада́вше до́блественно, и в ра́дости вопия́ху:/ Тя превозноша́ем, Христе́, во ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Соде́телю вся́ческих,/ Ты не́мощь укрепи́л еси́, Сло́ве, же́нскаго естества́ во страда́ниих, я́ко Бог,/ те́мже, до́бре страда́вше, поя́ху святы́я Тя, Бо́га и Царя́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Новоде́тель челове́ча естества́, Чи́стая, из Тебе́ бо челове́ческое поне́сл,/ я́ко Человеколю́бец Бог и Творе́ц, естество́ созда́ на́ше,/ испове́дающих Тя, вои́стинну Богоро́дицу.
Песнь 9
Ирмос: Безсе́менное Рождество́ Твое́,/ Богоро́дице Чи́стая,/ Христа́ Бо́га на́шего пе́сньми немо́лчными велича́ем.
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Преле́стныя полки́ победи́, сла́вне, си́лою духо́вною/ и прия́т вене́ц побе́ды, Феодо́те.
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Я́ко ма́сти, чудеса́ дыха́я, всех благоуха́еши, Феодо́те,/ ве́рою и любо́вию тя сла́вящия.
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Заре́ю сия́юще чистоты́,/ красны́ показа́стеся добро́тою во страда́нии, доброде́вы.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Мольбу́ седмосве́тлую, честны́я, вже́гше,/ нас наста́вите к незаходи́мому све́ту Христа́ Бо́га.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Па́че вся́кия любве́ Твое́ жела́ние, Пречи́стая, су́щи,/ привлачи́т мя вопи́ти Тебе́ непреста́нно:/ ра́дуйся, Влады́чице.