Realizing a bespoke design means first of all - complex approach to a project.
It’s not about buying the most expensive furniture and materials. The project should first of all reflect the personality of a client and then – maintain relevance to actual trends and technologies. We consider a correct communication to be the basic factor that leads to a successful project. Starting from the first meeting a designer needs to present himself as a professional eager to realize a bespoke project. We set up a special check list that can be helpful. We have also attached some images of the project realised in 2018. ✅Portfolio. Professional photos and visualizations, descriptions. ✅Appearance. Don’t forget about details. Your own look is a design of yourself and it really should be rated by a client. ✅Hear and listen. Let your client talk and express what he wants. Be attentive and ask more questions. ✅Trends. Be aware of current trends to prove your expertize. ✅Expert opinion. A part of trend awareness you should be able to demonstrate you expert opinion and justify it. ✅Options. The real expert is able to offer some options just after having listened to a client. Be ready to offer some vision of your future design during the first meeting. ✅TIME. TIME. TIME. The last but not the least is a time concern. Each minute of VIP clients is precious. You need to understand key moments when you really need your client’s involvement. Премиальный дизайн – это, прежде всего, комплексный подход к проекту, который должен отражать личность клиента, с одной стороны, а с другой – быть актуальным в плане трендов и технологий. ✅Коммуникация с клиентом – основополагающая часть работы и залог успеха проекта. С самой первой встречи дизайнер должен проявить себя профессионалом и доказать, что он способен справиться с любой дизайнерской задачей. Я подготовили чек-лист для вашей первой личной коммуникации с клиентом. ✅Портфолио. Фото и визуализации должны быть профессиональными и красиво оформлены. Подготовьте описание проектов. Будьте готовы ответить на вопросы: какие были задачи и как вы с ними справились. ✅Внешний вид. Ваш образ будет непременно оценен клиентом. Внешний вид – это также ваш дизайн. Помните об этом и не забывайте о деталях! ✅Уметь слушать и слышать. Дайте вашему клиенту высказать свои идеи. Будьте внимательны и задавайте уточняющие вопросы, не перебивая. ✅Тренды. Будьте в курсе актуальных трендов, чтобы доказать свой уровень экспертности. ✅Экспертное мнение. Обоснованность. Помимо знания трендов, вы должны иметь собственный взгляд и уметь его обосновать. ✅Уметь сразу предлагать решение проблемы. Да, VIP клиенты – люди, которым важно увидеть, как быстро и эффективно вы можете обработать вводную информацию и предложить решение. Если вы на это не способны – ваш уровень экспертности пока еще не достаточно высок. ✅Время. Время. Время.Помните, что для VIP клиентов время – главная ценность. Они его тратят, я используют с умом, четко распределяя по задачам. Ваш клиент оценит МИНИМАЛЬНОЕ вовлечение в проект. Рассчитывайте на это и планируйте все заранее.
GOLDEN HEADS
Realizing a bespoke design means first of all - complex approach to a project.
It’s not about buying the most expensive furniture and materials. The project should first of all reflect the personality of a client and then – maintain relevance to actual trends and technologies.
We consider a correct communication to be the basic factor that leads to a successful project.
Starting from the first meeting a designer needs to present himself as a professional eager to realize a bespoke project. We set up a special check list that can be helpful. We have also attached some images of the project realised in 2018.
✅Portfolio. Professional photos and visualizations, descriptions.
✅Appearance. Don’t forget about details. Your own look is a design of yourself and it really should be rated by a client.
✅Hear and listen. Let your client talk and express what he wants. Be attentive and ask more questions.
✅Trends. Be aware of current trends to prove your expertize.
✅Expert opinion. A part of trend awareness you should be able to demonstrate you expert opinion and justify it.
✅Options. The real expert is able to offer some options just after having listened to a client. Be ready to offer some vision of your future design during the first meeting.
✅TIME. TIME. TIME. The last but not the least is a time concern. Each minute of VIP clients is precious. You need to understand key moments when you really need your client’s involvement.
Премиальный дизайн – это, прежде всего, комплексный подход к проекту, который должен отражать личность клиента, с одной стороны, а с другой – быть актуальным в плане трендов и технологий.
✅Коммуникация с клиентом – основополагающая часть работы и залог успеха проекта. С самой первой встречи дизайнер должен проявить себя профессионалом и доказать, что он способен справиться с любой дизайнерской задачей. Я подготовили чек-лист для вашей первой личной коммуникации с клиентом.
✅Портфолио. Фото и визуализации должны быть профессиональными и красиво оформлены. Подготовьте описание проектов. Будьте готовы ответить на вопросы: какие были задачи и как вы с ними справились.
✅Внешний вид. Ваш образ будет непременно оценен клиентом. Внешний вид – это также ваш дизайн. Помните об этом и не забывайте о деталях!
✅Уметь слушать и слышать. Дайте вашему клиенту высказать свои идеи. Будьте внимательны и задавайте уточняющие вопросы, не перебивая.
✅Тренды. Будьте в курсе актуальных трендов, чтобы доказать свой уровень экспертности.
✅Экспертное мнение. Обоснованность. Помимо знания трендов, вы должны иметь собственный взгляд и уметь его обосновать.
✅Уметь сразу предлагать решение проблемы. Да, VIP клиенты – люди, которым важно увидеть, как быстро и эффективно вы можете обработать вводную информацию и предложить решение. Если вы на это не способны – ваш уровень экспертности пока еще не достаточно высок.
✅Время. Время. Время.Помните, что для VIP клиентов время – главная ценность. Они его тратят, я используют с умом, четко распределяя по задачам. Ваш клиент оценит МИНИМАЛЬНОЕ вовлечение в проект. Рассчитывайте на это и планируйте все заранее.