Аналіз оповідання “Стариган з крилами” з позицій “магічного реалізму”
Запитання для дослідження. — Як розвивається фантастична подія? — Як співіснують фантастичне і реальне в оповіданні? — Яке походження фантастики Г. Гарсіа Маркеса? — Опишіть обстановку, в якій відбуваються події. — В чому філософсько-етичний сенс появи ангела у селі? — В чому особливості створення художньої дійсності оповідання: фантастичної і реальної водночас?
А Завдання 1. Зіставте образи людей і ангела. — Чи розуміють вони одне одного? — Чи можливе розуміння? — Як співіснують земне і неземне в оповіданні?
Завдання 2. Дослідіть, як розкривається образ ангела в оповіданні: а) зовнішність; б) мова; в) стосунки з подружжям, з хлопчиком, з іншими людьми.
Завдання 3. Визначте важливі компоненти оповідан ня, що є його синтезом. (Учитель спрямовує діяльність учнів на дослідження біблійних, міфологічних образів, казкових, притчевих елементів, переплетіння яких становить особливий надзвичайний художній світ оповідання).
Завдання 4. Визначте роль іронії в оповіданні. (Учитель спрямовує діяльність старшокласників на визначення ролі іронії, яка допомагає сховати смішне за серйозним тоном оповіді: це і добра іронія, й іронія гумору, й іронія абсурду, іронія гротеску, іронія сарказму). Матеріал для зіставлення
Люди: Пелайо і Елісенда довго й уважно дивились на старого, нарешті, трохи отямившись, дійшли висновку, що він навіть симпатичний, і наважилися звернутися до НЬОГО. Ангел: Той відповів якоюсь звучною, але незрозумілою мовою, отож вони вирішили, що це, мабуть, людина, яка потерпіла під час аварії якогось іноземного пароплава. Сусідка пояснила: Це ангел. Мабуть, він прилетів за дитиною, але сердега такий старий і немічний, що злива збила його на землю. — Живий ангел. Ангели о цій порі року дуже небезпечні. Пелайо та Елісенда вирішили, що вранці вони Ставлення як до мандрівника.
&КЕНТАВРИК&
:Маринaރޔ Сергіївнаބފ
!
)(!"Стариган із крилами"Г.Гарсіа Маркес!)(!
Запитання для дослідження.
— Як розвивається фантастична подія?
— Як співіснують фантастичне і реальне в оповіданні?
— Яке походження фантастики Г. Гарсіа Маркеса?
— Опишіть обстановку, в якій відбуваються події.
— В чому філософсько-етичний сенс появи ангела у селі?
— В чому особливості створення художньої дійсності оповідання: фантастичної і реальної водночас?
А Завдання 1. Зіставте образи людей і ангела.
— Чи розуміють вони одне одного?
— Чи можливе розуміння?
— Як співіснують земне і неземне в оповіданні?
Завдання 2. Дослідіть, як розкривається образ ангела в оповіданні:
а) зовнішність;
б) мова;
в) стосунки з подружжям, з хлопчиком, з іншими людьми.
Завдання 3. Визначте важливі компоненти оповідан
ня, що є його синтезом.
(Учитель спрямовує діяльність учнів на дослідження біблійних, міфологічних образів, казкових, притчевих елементів, переплетіння яких становить особливий надзвичайний художній світ оповідання).
Завдання 4. Визначте роль іронії в оповіданні.
(Учитель спрямовує діяльність старшокласників на визначення ролі іронії, яка допомагає сховати смішне за серйозним тоном оповіді: це і добра іронія, й іронія гумору, й іронія абсурду, іронія гротеску, іронія сарказму).
Матеріал для зіставлення
Люди: Пелайо і Елісенда довго й уважно дивились на старого, нарешті, трохи отямившись, дійшли висновку, що він навіть симпатичний, і наважилися звернутися до НЬОГО.
Ангел: Той відповів якоюсь звучною, але незрозумілою мовою, отож вони вирішили, що це, мабуть, людина, яка потерпіла під час аварії якогось іноземного пароплава.
Сусідка пояснила: Це ангел. Мабуть, він прилетів за дитиною, але сердега такий старий і немічний, що злива збила його на землю.
— Живий ангел. Ангели о цій порі року дуже небезпечні. Пелайо та Елісенда вирішили, що вранці вони Ставлення як до мандрівника.