ХУТБА КУРБАН БАЙРАМЫ:

الله أَكْبَرُ، اللهُ أَكْبَرُ، اللهُ أَكْبَرُ، اللهُ أَكْبَرُ، اللهُ أَكْبَرُ،
اللهُ أَكْبَرُ، اللهُ أَكْبَرُ، اللهُ أَكْبَرُ، اللهُ أَكْبَرُ.
إِنَّ الْحَمْدَ للهِ، لَهُ النِّعْمَةُ وَلَهُ الْفَضْلُ وَلَهُ الثَّنَاءُ الْحَسَنُ، أَحْمَدُهُ تَعَالَى وَأَسْتَهْدِيهِ وَأَسْتَغْفِرُهُ وَأَتُوبُ إِلَيْهِ، وَأَعُوذُ بِاللهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَسَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا، مَنْ يَهْدِهِ اللهُ فَهُوَ الْمُهْتَدِ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ وَلِيًّا مُرْشِدًا. وَالصَّلاةُ وَالسَّلامُ عَلَى سَيِّدِنَا وَحَبِيبِنَا وَعَظِيمِنَا وَقُرَّةِ أَعْيُنِنَا أَحْمَدَ، بَعَثَهُ اللهُ رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ هَادِيًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا وَدَاعِيًا إِلَى اللهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا وَهَّاجًا وَقَمَرًا مُنِيرًا، فَهَدَى بِهِ الأُمَّةَ وَكَشَفَ بِهِ عَنْهَا الْغُمَّةَ وَبَلَّغَ الرِّسَالَةَ وَأَدَّى الأَمَانَةَ وَنَصَحَ الأُمَّةَ فَجَزَاهُ اللهُ عَنَّا خَيْرَ مَا جَزَى نَبِيًّا مِنْ أَنْبِيَاءِهِ. وَأَشْهَدُ أَنْ لا إِلهَ إِلا اللهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَعَلَى كُلِّ رَسُولٍ أَرْسَلَهُ.
عِبَادَ اللهِ، أُوصِي نَفْسِي وَإِيَّاكُمْ بِتَقْوَى اللهِ تَعَالَى.
Кяинатнынъ Раббине, эр шейни яраткъан ве къулларыны Ахиретте тирильткен, Екяне Аллаhкъа хамд олсун. Аллаh ич бир шейге ве ич бир кисеге мухтадж дегиль. Биз исе, Онъа мухтаджмыз. Аллаh бизим гуняхларымызны афу этсин, бизге Рахмет багъышласын ве бизни къорчаласын деп, Ду‘а этемиз. Аллаh чокъ мусульманларнынъ гуняхларыны афу эте. Яратыджы кяфирлерге ве базы гуняхкяр мусульманларгъа шиддетли азап береджек. Керчектен де, кимге Аллаh иман багъышлады, о бахытлы ве эйиликтедир. Амма кимге Аллаh акъикъий ёлуны бермеди, о бахытсыз ве онынъ алы пек мушкюльдир.
Хвала Аллаhу – Господу миров, Который дает бытие своим созданиям и воскресит своих рабов в День Суда. Мы возвеличиваем Единого Творца, Который не нуждается ни в ком и ни в чем, а мы – созданные, нуждаемся в Нем. Мы просим прощения и милости у Создателя, Который дарует великое прощение многим своим верующим рабам. Мы просим защиты от наказания у Аллаhа, Который даст страшные наказания всем неверующим и некоторым грешникам из мусульман. Воистину, кому Аллаh даровал Веру, тот счастлив и благополучен. А кому Он не дал быть на пути Истины, тот лишен главного, он пропащий и самый несчастный!
Бизден эр ким хайыр япкъанда, тек озюне файда кетире, эм де яманлыкъ япкъанда, тек озюне зарар кетире. Керчектен де, Аллаh Адалетли ве ич кимсени зулум этмей. Озюнинъ Рахметинен кимге истесе, онъа мукяфат багъышлай. Ве Адалети иле джезалай ве сынав бере. Аллаh Пейгъамбер Мухаммад, ‘алейhиссалямгъа Рахмет ве улулыкъ багъышласын. О бизни яхшылыкъкъа, хидаетке, Аллаhнынъ эмирлерини япмагъа давет этти. Ресуллерден ве Пейгъамберлерден энъ улу олгъан Мухаммад, ‘алейhиссалям ‘Абдуллаhнынъ огълуна салят ве селям олсун. Ве эписи онынъ несилине ве сахабелерине де селямлар олсун. Эм де башкъа бутюн Пейгъамберлерге салят ве селям олсун. Эпинъизни такъвалы олмагъа чагъырам. Яратыджынынъ буюргъаныны этинъиз ве гунях япманъыз. Аллаh бизге Рахмет багъышласын!
Каждый из нас, совершая благие дела, делает добро себе, приносит пользу себе. А также, кто совершает грех, то этим делом он сам делает вред себе. Воистину, Аллаh справедлив и не угнетает никого. Он дарует вознаграждение Своей милостью и дает испытание и наказание по справедливости. Просим Всемогущего Творца даровать еще больше милости, еще больше почета и величия Пророку Мухаммаду, сына ‘Абдуллаhа, который учил добру, призывал к истине, и соблюдению повелений Творца. Просим Аллаhа даровать еще больше величия всем Пророкам и Посланникам от Адама до Мухаммада, мир им всем!
Призываю всех к богобоязненности. Будьте соблюдающими повеления Творца и не совершайте грехов! Да благословит вас Аллаh!
Къур‘анда («Ас-Соффат» Суресинде, 107 Аетте) айтыла, манасы: «Аллаh Пейгъамбер Ибраhим ‘алейhиссалямгъа къаршылыкъ оларакъ къурбан кесмек ичюн къой багъышлады.»
В Священном Кур‘ане (Сура «Ас-Соффат», Аят 107) сказано, означающее: «Аллаh Всевышний даровал Пророку Ибраhиму, мир Ему, вместо сына для жертвоприношения барана.»
Урьметли дин къардашларым! Бутюн дюнья мусульманлары Зуль-Хиджа айнынъ онунджы куню Къурбан байрамыны къайд этелер. Бу байрамда Аллаh мусульманларгъа чокъ хайыр, эйилик, шерден къорчалав ве сынавларда сабыр берсин деп, Дʻуа этемиз. Бу мубарек Къурбан байрам сабасында Пейгъамберимиз Мухаммад ‘алейhиссалям япкъаны киби, хаджылар таш аткъан ибадетини япалар. Бу амельнинъ икмети шунда ки, Пейгъамбер Ибраhим ‘алейhиссалямгъа шейтан весвесе япмакъ ичюн кельгенини хаджылар хатырласынлар деп, олар да Пейгъамбер Ибраhим ‘алейhиссалям киби айны шу ерде шейтанны ашаламакъ ичюн (унизить) учь кере таш аталар.
Уважаемые братья и сестра! Мусульмане всего мира 10 числа месяца Зуль-Хиджа отмечают великий праздник Курбан. В этот большой праздник мусульмане просят, чтобы Аллаh даровал им благо и сохранил их от всего скверного. В дни этого благословенного праздника совершающие Хадж мусульмане по примеру Пророка Мухаммада мир ему совершают ритуал бросания камней в колодец. Мудрость этого в том, что когда Пророк Ибраhим пошел приносить своего сына в жертву, трижды являлся шайтан. И в те места, где находился шайтан, Пророк Ибраhим, мир Ему, трижды бросал камни. Мы также обязаны бросать камни в эти три места, так как это входит в обряды Хаджа (Паломничества). Но, по Воле Аллаhа Всевышнего, Пророку Ибраhиму из Рая была послана овца.
Мубарек Къурбан байрамынынъ эмиети буюктир. Ве шу куню мусульманларнынъ къурбан кесмесининъ де буюк къыймети бар. Аллаh Пейгъамбер Ибраhим ‘алейhиссалямгъа берильген бутюн сынавларны о джесюрликнен кечти. Аллаh Къур’анда («Аль-Анбия» Суресинде, 51 Аетте) буюрды, манасы: «Аллаh Пейгъамбер Ибраhим ‘алейhиссалямны догъулгъандан берли къорчалай.» Пейгъамбер Ибраhим ‘алейhиссалям озь умметини йыдызларгъа, путларгъа ве чешит суретлерге дегиль де, тек Екяне олгъан Аллаhкъа ибадет этмеге давет эте эди.
Значение праздника Курбан очень велико и для мусульман в этот день резать свой курбан является особым поклонением. Пророк Ибраhим, мир Ему все посланные Аллаhом испытания перенес достойно. Аллаh сказал в Куране (Сура «Аль-Анбия», Аят 51), значение: «Аллаh сохранял Пророка Ибраhим, мир Ему с самого рождения.» Пророка Ибраhим, мир Ему призывал свой народ не поклоняться звездам, идолам и другим созданным. Он призывал свой народ поклоняться Одному Единственному Аллаhу.
Сайгъылы мусульманлар! Пейгъамбер Ибраhим тюшюнде Исмаил огълуны Аллаh ичюн къурбан эткенини корьди. Белли ки, Пейгъамберлернинъ руялары Аллаhтан вахийдир, оларны мытлакъ япмакъ керек. Онынъ ичюн Пейгъамбер Ибраhим ‘алейhиссалям озюнинъ огълуны къурбан этмеге ниетленди ве огълуна бойле деди: «Аллаh ризасы ичюн къурбан кесмеге кетемиз.» Ибраhим ‘алейhиссалям пычакъ ве йип алып, огълунен берабер дагъларгъа кетти. Огълу бабасындан сорады: «Къайда къурбан?» Пейгъамбер Ибраhим бойле джевап берди: «Огълум, мен руяда сени кескенини корьдим.» Исмаил исе бойле айтты: «Мени яхшы байла, къан сенинъ урбаны кирлетмесин, анам корип кедерленмесин. Эм де пычакънен тез кес ве анама менден селям айт.» Ондан сонъ Ибраhим огълуны опьти ве агълап бойле деди: «Аллаhнынъ эмирлерини кутьмек ичюн сен манъа буюк ярдымджысынъ.» Пейгъамбер Ибраhим пычагъыны алып, кесмеге башлады, амма пычакъ кесмеди. Ондан сонъ Ибраhим ‘алейhиссалям Мелекнинъ айткъан сёзлерини эшитти: «Сен руяда корьгенини япмагъа истединъ, амма сенинъ баланъ ерине къой берильди, яни Исмаил ерине къой къурбан этильди.» Ибраhим Пейгъамбер Мина деген ерде бу къойны къурбан кести.
Уважаемые мусульмане! Теологи, специалисты в рассказах и толкованиях рассказывают, что когда Пророк Ибраhим хотел принести своего сына в жертву, то сказал ему: «Пошли, чтобы совершить свой Курбан ради Аллаhа». Он взял нож, веревку и они пошли, и когда дошли до гор, сын спросил у отца: «Где же Курбан?» Отец ответил: «О, сын мой, я видел во сне, что я режу тебя». (Сон Пророка – истина - это Пророчество. Об этом сказал теолог Ислама Катада). Тогда Исма'ил сказал отцу: «Покрепче завяжи меня, чтобы я не бился и постарайся, чтоб моя кровь не попала на твою одежду, если это увидит мать, она загрустит. И пусть быстро пройдет нож по моему горлу, а когда подойдешь к маме, то передай ей салям». Тогда Ибраhим поцеловал его и, заплакав, сказал: «Ты мне большая помощь для соблюдения повелений Всевышнего». После чего взял нож и хотел резать, но нож не резал. Имам Муджаhид сказал, что когда Он хотел резать горло, то нож отворачивался, и когда Он не смог резать, Его сын Исма'ил сказал: «Ударом заколи меня». Они оба хотели выполнить повеление Всевышнего. Затем Ибраhим услышал слова Ангела, что обозначает: «Ты хотел исполнить то, что Ты видел во сне, а взамен твоего ребенка - овца». Сказано в Кур'ане (Сура Ас—Соффат, Аят 107), что взамен Исма'ила была дана как жертва овца.
Бу икяе бизге къуванчта ве беляда эр вакъыт такъвалы олмагъа эм де Юдже Аллаhтан умют кесмемеге огрете. Пейгъамберлер бутюн яратылгъанлардан энъ яхшыларыдыр, олар акъкъында Къур‘анда гузель сёзлер айтыла ве бу бизге эминлик бере.
Этот рассказ - для размышления, чтобы каждый из нас был богобоязненным в любом случае: в горе или в радости, чтоб была надежда только на Аллаhа Всевышнего. Это дает нам больше уверенности, что Пророки - великие, о Них в Кур'ане сказаны прекрасные слова, и Каждый из Них—лучший из миров.
Аллаhнынъ къуллары! Пейгъамбер Ибраhим ‘алейhиссалям япкъан хайыр амеллерден бири – бу къурбан кесмектир. Къурбаннынъ къыймети – Пейгъамбер Ибраhимнинъ суннетидир.
Анас ибн Малик ривает эткенине коре, Пейгъамберимиз Мухаммад ‘алейhиссалям эки къойны къурбан эте эди. Инсан Меккеде Хаджылыкъ япмакъта я да хаджылыкъта олмаса биле, къурбан кесмек къавий суннеттир. Къурбаннынъ устюнлиги акъкъында Айше анамыз Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалямнынъ бойле сёзлерини ривает этти: «Кя‘беге ёнелип, эр мусульман къурбан кессин ве буны джан-юректен япсын, Къыямет куню онынъ ичюн бу къурбан савап оладжакъ.»
Курбан является подтвержденной Сунной. Об этом передал Анас ибн Малик, пусть благословит его Аллаh. Он также передал, что Пророк Мухаммад совершал жертвоприношение и резал два барана. О преимуществе Курбана передала жена Пророка, мир Ему, 'Айша, да благословит Ее Аллаh, словами Пророка Мухаммада, мир Ему: "Совершайте Курбан так, чтобы каждый мусульманин был грудью и лицом в сторону Ка'абы и тогда этот Курбан будет вознаграждением в Судный День в его (этого человека) пользу. Чтобы это было искренне от души".
Не вакъыт къурбан кесиле? Къурбан байрам намазындан сонъ кесиле, яни эки рекят намаз ве эки хутбе окъулгъан вакъыт кечкен сонъ къурбан кесиле. Амма эгер бундан эвель кесселер, къурбан къабул олунмаз. Имамлар Муслим ве Бухарий ривает этильген Хадисте бойле айтыла, Пейгъамбер Мухаммад ʻалейhиссалям Къурбан байрамнынъ куню намаздан сонъ бойле деди манасы: «Ким бизнен берабер намаз къылды ве къурбан кести, о догъру япты ве суннетини ерине кетирди. Амма ким намаздан эвель айван кести, бу къурбан сайылмай, оларгъа янъыдан кесмек керек.». Къурбан байрамнынъ дёртюнджи куню кунеш баткъанынадже къурбан кесилир.
Время жертвоприношения наступает после того, как наступает время Праздничного Намаза Курбан-Байрам и время, достаточное для чтения двух рака'атов и двух проповедей. Если же режут раньше, то этот Курбан не принимается.
Передали имамы Муслим и Аль-Бухарий. Сказано, что в день Курбана Пророк, мир Ему, выступал после Намаза и сказал во время проповеди: "Кто читал наш намаз и выполнил ритуал (резал), то он правильно выполнил нашу Сунну, а кто совершил ритуал до нашего Намаза, то этот Курбан не принимается и пусть режет заново". Время для Курбана продолжается до захода солнца четвертого дня праздника.
Яхшы олур ки, эгер инсан къурбан айваныны Кяʻбеге ёнелип, "Бисмилляh, Аллаhу Акбар" айтып, кессин эм де бойле айтмагъа да яхшыдыр: "Аллаhумма такоббаль минни "(Аллаh меним къурбанымны къабул эт.
Кесильген айваннынъ этини учьке болип, бир къысымыны мухтаджларгъа садакъа оларакъ бермели. Экинджи къысымыны озюне къалдырмалы ве учюнджи къысмыны кимге истесе, онъа бахшыш оларакъ бермели. Эгер истесе, бутюн этини фукъарелерге бере билир.
Базы инсанлар айталар, санки Пейгъаберимиз къурбан кесмеге имкяны олгъан, амма кесмегенлер акъкъында «Джамиге кельме», деди. Бойле Хадис ёкъ.
Желательно направить свою жертву в сторону Кыблы и произнести слова: "Бисмилляh, Аллаhу Акбар" и говорить слова: "Аллаhумма такоббаль минни "(прими мое жертвоприношение). 1/3 часть мяса отдать как Садака (милостыня), 1/3 часть оставить себе и 1/3 часть подарить тому, кому хочет. Если же он полностью отдаст мясо бедным, то это тоже принимается. А кто говорит, что есть такой Хадис, где якобы говорится, что если мусульманин может резатьКурбан и не делает этого, то ему за это говорят: "Не приходи в мечеть", то что это действительно Хадис нет подтверждения
Сайгъылы мусульманлар! Бойле айванлар къурбан этиле: къой – бир яшында, эчки – эки яшында, сыгъыр (богъа) – эки яшындан зияде, деве – беш яшындан зияде олмалы.
Мухаддис Джабир Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалямнынъ бойле Хадисини ривает этти: «Эгер чаре олса, айваннынъ буюк яшындакисини кесинъиз, амма бу къыйын олса, бир яшындаки къойны кесинъиз.»
Дорогие мусульмане! Как Курбан принимается: овца, не моложе одного года; коза - двух лет; корова - старше двух лет; а верблюд - старше пяти лет. Мухаддис Джабир передал изречение Пророка Мухаммада, мир Ему, где сказано: "Режьте, что старше по возрасту, а если трудно, то режьте годовалого барана".
Бойле киби къусурлары олгъан айванлар къурбан этильмез: бир козю олмаса, топал олса, я да тыштан корюнген бирде-бир хасталыгъы олса. Тавсилятлыджа насыл айванлар къурбангъа ляйыкъ олмагъанлар акъкъында огренмели я да бильген адамлардам сорамалы. Кесильген айваннынъ терисини бир иш ичюн бермек мумкюн дегиль, амма садакъа оларакъ бермеге мумкюн. Къурбаннынъ ич бир шейини сатмагъа кесинликле олмай. Бу акъкъында Ислям алимлери дедилер.
Не принимается Курбан, если животное имеет такие недостатки, как: отсутствие одного глаза или же имеет какой-то недостаток, который видно снаружи, например, хромота. Не разрешается давать шкуру или что-либо другое за труд, но можно давать тому, кто резал - как Садака (милостыня). Местом жертвоприношения может быть территория того, кто режет Курбан. Запрещается продавать что-либо от Курбана (жертвоприношения) несмотря ни на что. Об этом говорили теологи Ислама.
Аллаh бизге Къурбан байрамыны сагъ-селямет къаршыламагъа ве оны яхшы кечирмеге насип эйлесин эм де япкъан ибадетлеримизни къабул этсин. Гунахларымызны афу этип, бизге Дженнетни багъышласын (дарует).

ХУТБА  КУРБАН БАЙРАМЫ:                                                                - 602799946296

Комментарии

Комментариев нет.